În anul 2021 s-a înregistrat un număr record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate, arată datele publicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). În acest an, 1.105.771 de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul. Dintre acestea, 1.050.900 (95%) sunt numere de telefonie mobilă și 54.871 numere de telefonie fixă. Media lunară de portări aferentă anului 2021 a fost de 92.148 de portări. În lunile februarie, martie și decembrie s-au portat cele mai multe numere de telefon (peste 100.000 de portări în fiecare lună).
În 2021, 87% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice și 13% de către persoane juridice, în procesele de portare desfășurate în acest an fiind implicați 35 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă.
În total, de la introducerea serviciului de portabilitate în România în 2008, aproape 8,4 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 7,4 milioane sunt numere de telefonie mobilă (87%) și aproape 1 milion de numere sunt de telefonie fixă.
1.050.900 de numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în anul 2021. Cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 561.953 de numere au fost portate în această rețea, în timp ce Orange a primit prin portare 152.939 de numere, Vodafone – 148.017, Telekom Romania Mobile Communications – 105.634, iar Telekom Romania Communications 82.333.
Din cele 1.050.900 numere de telefonie mobilă portate în 2021, 54% (569.784) au fost numere utilizate pe bază de abonament.
În anul 2021 au fost portate 54.871 de numere de telefonie fixă, reprezentând 5% din totalul numerelor portate în acest an. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS – 30.117, Vodafone – 6.926, Orange – 6.416, GTS Telecom –5.487 și Voxbone – 2.481.
Din cele 54.871 de numere fixe portate în 2021, 7.947 au fost numere independente de locație, numere cu acces gratuit și numere cu tarif special.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 279 de petiții pe tema portabilității, utilizatorii semnalând în special realizarea cu întârziere a procesului de portare, apariția unor probleme tehnice în derularea procesului de portare (cum ar fi întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată sau probleme de rutare), precum și aspecte legate de anularea portării.