Volkswagen și Bosch, nou parteneriat, de data asta pentru dezvoltarea de software pentru mașini cu conducere automată

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Cariad, filiala de software a Volkswagen și furnizorul de automobile Bosch fac echipă pentru a dezvolta software pentru conducerea automată care să fie utilizată în mașinile Volkswagen, au anunțat companiile într-o declarație comună.

Folosind datele din flota Volkswagen, partenerii vor dezvolta așa-numitul software de conducere autonomă de nivel 2 – care permite conducerea fără intervenția șoferului în orașe, zonele rurale și pe autostradă – precum și un sistem de nivel 3 care preia toate funcțiile de conducere pe autostradă.

Cele două companii se așteaptă să implementeze software de Nivel 2 în vehiculele Volkswagen începând cu 2023.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

După un timp nedefinit, Bosch va duce tehnologia pe piața externă, a declarat șeful său de software, Matthias Pillin.

„Parteneriatele pentru dezvoltarea de software nu sunt neobișnuite… odată ce ați generat IP-ul relevant, vă puteți urma propriile căi”, a spus directorul general al Cariad, Dirk Hilgenberg.

Parteneriatul este al doilea anunțat în acest an de companii, care săptămâna trecută au declarat că vor înființa o societate mixtă pentru a dota fabricile de celule de baterii.

Atât Volkswagen, cât și Bosch și-au grupat operațiunile software în divizii unice pentru a-și consolida oferta în fața concurenței în principal din partea Tesla, precum și a companiilor precum Alphabet care se aventurează tot mai mult în sectorul auto.

Volkswagen își propune ca Cariad să furnizeze 60% din software-ul în vehiculele Volkswagen până în 2025, în creștere față de 10% când unitatea a fost fondată în 2020.

Volkswagen a investit 2,6 miliarde de dolari în startup-ul Argo AI, care dezvoltă vehicule de Nivel 4 – unde mașina poate controla majoritatea situațiilor în mod independent, dar șoferii pot prelua controlul.

Bosch și Daimler au anunțat încă din 2017 că au planuri de a construi o flotă comună de „robo-taxi” cu conducere automată – dar parteneriatul a fost anulat în 2021, la câteva luni după ce CEO-ul Daimler a evidențiat costurile ridicate și riscurile implicate.

Daimler a fost primul care a obținut aprobarea de reglementare pentru sistemul său de conducere hands-free în decembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: