Comisia Europeană vrea să reglementeze noile spații digitale: comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, consideră că viitoarea funcționare a așa-numitului „metavers” ar trebui să fie supusă unui control mai atent, transmite Digi24, citând un interviu pentru Politico Europe. Comisarul spune că planurile de a crea un mediu al realității virtuale atotcuprinzător reprezintă noi provocări pentru autoritățile de reglementare în domeniul antitrust.
„Metaversul va aduce cu sine noi piețe și o serie de afaceri diferite. Va exista o piață în care cineva ar putea avea o poziție dominantă”, a declarat Vestager într-un interviu exclusiv pentru Politico Europe, precizând că în acest spațiu virtual „se vor întâmpla lucruri pe care trebuie să le putem urmări”.
Metaversul a devenit sinonim cu planurile mărețe ale companiei Meta (fostul Facebook – n. red.) de a crea spații virtuale comune, permițând utilizatorilor să interacționeze, să lucreze, să se joace și să consume într-un mediu digital captivant, care copiază multe dintre obiceiurile noastre din lumea reală.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Și alte companii testează piața, iar comercianții fac deja pariuri în ceea ce privește potențialul economic al acestui spațiu virtual, Walmart, Hyundai, H&M, Zara sau Nike numărându-se printre companiile care s-au arătat interesate de noile oportunități virtuale.
De altfel, în cadrul influentului salon de Tehnologie din Statele Unite CES, anul acesta, la început de ianuarie, conversația s-a concentrat în mare parte pe “metavers”, care se referă la eforturile de a combina tehnologiile de realitate virtuală și augmentată într-un nou tărâm online, notează CNN Business, care face o trecere în revistă a trendurilor din domeniu.