Volkswagen și Bosch, cu două fabrici, un centru de cercetare şi dezvoltare și birouri de vânzări în România, vor crea un joint venture până la sfârșitul acestui an, care va echipa fabricile de celule de baterii și pentru a contribui la aprovizionarea Europei cu baterii pentru mașini electrice. Asociația va furniza sisteme de producție de baterii și va ajuta producătorii de celule de baterii să extindă și să mențină site-urile de producție, a anunțat marți Volkswagen, adăugând că va deservi propriile fabrici și altele din Europa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Europa are o singură șansă să devină puterea globală a bateriilor în următorii ani”, a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului Volkswagen, care este responsabil pentru planurile VW pentru baterii, citat de Reuters. „Lucrăm pentru a construi un lanț de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică „fabricată în Europa”.

Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Până acum, în Europa au fost anunțate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puțin sub 900 de gigawați oră (GWh), potrivit datelor Alianței Europene pentru Baterii (EBA) – care urmează să constituie aproximativ 16% din producția globală până în 2029.

Dar EBA susține că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependența de furnizorii care domină piața, proveniți mai ales din Coreea de Sud și China.

Cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa aparține Tesla și este situată la Berlin, lângă fabrica de vehicule electrice, pe care compania o va deschide curând, și va produce peste 100 GWh de capacitate la vârf.

Atât fabrica auto, cât și cea de baterii încă așteaptă aprobarea autorităților regionale germane pentru a începe producția.

Volkswagen a anunțat, anul trecut, un plan de a construi șase așa-numite gigafabrici în Europa până la sfârșitul deceniului cu o capacitate comună de 240 GWh, în încercarea de a controla cât mai mult din lanțul de aprovizionare.

CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, care s-a ciocnit la sfârșitul anului trecut cu puternicul consiliu al lucrătorilor al companiei cu privire la strategia sa de electrificare, a declarat că divizia de baterii ar trebui să genereze vânzări de 20 de miliarde de euro până la sfârșitul deceniului, iar oficialii companiei sunt pregătiți pentru o vânzare parțială a acestui business.

Producătorul auto, care și-a majorat în decembrie anul trecut cheltuielile pentru electrificare în următorii cinci ani la 52 de miliarde de euro, s-a angajat să vândă exclusiv vehicule electrice în Europa începând cu 2035.

Pentru Bosch, mișcarea va consolida rolul în tranziția către vehiculele electrice, care pentru mulți furnizori reprezintă o amenințare existențială, deoarece construirea unui vehicul electric necesită mai puțină muncă și angajați decât construirea unei mașini cu motor cu ardere internă.

Furnizorul, cel mai mare din lume, a decis în trecut să nu investească în producția de celule de baterie, considerând că investiția de capital inițială este prea costisitoare.

Ziarul german Handelsblatt a raportat în decembrie că cele două companii se apropiau și de un acord de cooperare în domeniul software-ului auto, Volkswagen plănuind să investească o sumă cu trei cifre în această direcție.