Comisia Europeană va interzice fuziunea șantierelor navale Daewoo și Hyundai

Santier Daewoo Daewoo Shipbuilding

Comisia Europeană a decis să interzică fuziunea dintre șantierele navale sud-coreene Daewoo și Hyundai, invocând temeri legate de o poziție dominantă în construcția de nave de marfă, au declarat pentru AFP două surse apropiate dosarului, transmite Le Figaro.

Acest proiect de fuziune a două dintre cele mai mari șantiere navale din lume a fost notificat Comisiei în noiembrie 2019 iar executivul european a deschis o anchetă aprofundată. După peste doi ani de proceduri, o durată neobișnuit de lungă pentru acest gen de dosar, Bruxellesul va anunța „în zilele următoare” veto-ul său, a explicat o sursă, confirmând o informație publicată de Financial Times. Executivul european va justifica decizia prin poziția dominantă pe care ar putea să o dețină noua companie în construcția navelor de transport a gazului natural lichefiat și navelor tip container.

Interzicerea unei fuziuni este un fapt rar, ultima decizie de acest tip fiind luată în iunie 2019 cu refuzul proiectului unei companii comune între siderurgiștii indieni de la Tata Steel și germanii de la ThyssenKrupp. Achiziția Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering de rivalii de la Hyundai Heavy Industries Holdings ar da naștere unui grup care ar controla aproape două treimi din piața mondială a navelor de transport a gazului lichefiat, potrivit acestei surse.

Comisia și cele două societăți „au explorat toate modalitățile de remediere posibile pentru problemele de concurență ridicate” fără succes însă, a explicat o altă sursă. Data limită pentru decizie a fost fixată în 20 ianuarie. „Gazul natural este o piață strategică” într-un context de criză energetică, a explicat sursa citată.

Gardian al concurenței în UE, Comisia se teme că armatorii europeni nu vor avea suficientă putere de negociere cu entitatea care ar rezulta din fuziune, ceea ce ar putea antrena creșteri de prețuri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: