Trei loturi de autostradă și drum expres cu o lungime de 80 de kilometri au termen de finalizare 2022, îi transmite Grindeanu lui Drulă / Un lot este la un pas de reziliere, al doilea la doar 42%

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Un lot de autostradă și două de drum expres cu o lungime totală de 80 de kilometri au termene contractuale de finalizare anul acesta, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o reacție pe contul de Facebook și preluată pe pagina oficială a Companiei de Drumuri, după ce fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a atras atenția, tot pe Facebook, asupra gafelor pe care Grindeanu le-a făcut duminică, la interviul acordat postului Digi24.

Grindeanu a dorit astfel să răspundă la deja clasica întrebare „câți kilometri de autostradă se termină anul acesta”, însă, voit sau nu, menționează termenele contractuale care sunt total diferite față de situația din teren și șansele reale de deschidere a circulației.

Despre loturile care se pot deschide în 2022 și scenariile de inaugurări, Economedia a scris aici arătând că vor fi sigur cei 40 de kilometri ai lotului 2 Craiova-Pitești și, în funcție de mobilizarea constructorului, precum și de alți factori, cei 13 km pe Sibiu -Boița de pe A1.

În schimb, ministrul Grindeanu include pe lista anului 2022 două loturi de autostradă cu termene contractuale de deschidere, dar practic, cu șanse egale cu zero, adică lotul Trameco (Selina) pe A3 Transilvania, respectiv foarte mici pe DX 12 Craiova-Pitești. Este vorba despre Autostrada Chiribiș -Biharia, cu un contract în prag de reziliere și primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești, lotul Tirrena Scavi, acum cu 42% stadiu fizic de execuție.

„Domnul Drulă se face ca nu înțelege nici ce aude. Dovadă…reacția sa la cei peste 80 de km de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare anul acesta: adică 2022.

Și fără să mă antepronunț, am spus simplu- peste 80 de km:
1. Sectorul de autostradă Chiribiș – Biharia, în lungime de 28,55 km
2. Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, cuprins între Craiova și Robănești, de 17,7 km
3. Tronsonul 2 al Drumului de mare viteză al Drumului Expres Craiova-Pitești, cuprins între Robănești și Valea Mare, de 39,85 km”, a scris Grindeanu.
După interviul de la Digi24, fostul ministru Drulă a taxat pe Facebook gafele lui Grindeanu privind Autostrada Ploiești-Brașov și afirmația privind kilometrii de autostradă în lucru. „Mi-am zis că sunt emoțiile începutului, dar se cam adună gafele ministrului Grindeanu… Să nu știi că ai în lucru 300 km de autostradă și drum expres și să spui că “sunt în lucru undeva la peste 80 de kilometri” e deja cam mult. Îi atașez mai jos* lista completă a proiectelor ca să fie mai ușor de reținut”, a spus el. Aici, postarea integrală a lui Cătălin Drulă.
Totodată, Grindeanu îl acuză pe fostul ministru că ar fi semnat un contract vag în legătură cu revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Ploiești – Brașov după ce, în timpul interviului a spus eronat că licitația a fost lansată în mandatul lui Drulă, deși licitația este din mandatul lui Bode. Postarea lui Grindeanu, poate fi citită integral aici
Din păcate, în acest război al replicilor pe rețelele de socializare dintre Grindeanu și Drulă este atrasă și Compania de Drumuri, care preia postările ministrului Grindeanu despre așa zisul contract vag. Implicit, CNAIR ar recunoaște public că ar fi semnat contracte neclare publicând capturi foto și nu documentul complet pentru a lămuri contextul și sensul paragrafelor.  Foto aici

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Uff!
    Ma incurc in km si autostrazi!
    Cate autostrazi !
    Cate cioturi!
    Este incredibil!
    🤣🤣
    In final nu se vor depasi 20 km!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.