Grindeanu „umflă” PNRR-ul pe Transporturi: 10 miliarde de euro pentru investiţii la autostrăzi şi căi ferate / În realitate, prin PNRR vin doar 7,6 miliarde de euro. UPDATE Grindeanu: E vorba despre fondurile din PNRR, plus cofinanțare

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

UPDATE: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat pentru Economedia.ro că cele 10 miliarde de euro invocate din PNRR cuprind atât suma directă de la UE, de 7,6 miliarde de euro, cât și cofinanțarea de la bugetul de stat.

Articol inițial: România va primi „în jur de” 10 miliarde de euro pentru investiţii în domeniul transporturilor prin PNRR, a anunţat astăzi, la Târgovişte, vicepremierul Sorin Grindeanu, suma anunţată fiind semnificativ mai mare faţă de ce prevede documentul oficial publicat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene: 7,6 miliarde euro. În plus, faţă de varianta negociată cu Comisia Europeană prin care sectorului feroviar i se alocă mai mulţi bani decât celui rutier, Grindeanu inversează datele. „Când am zis de 10 miliarde (n.r euro) nu m-am referit doar la rutier. De exemplu, pe mult discutatul PNRR, pe rutier avem 5 miliarde prinse pe rutier, pe dezvoltarea infrastructurii rutiere şi peste 4 miliarde pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Deci, undeva în jur de  10 miliarde pe cele două timpuri de infrastructură, sigur metrou şi toate celelalte tipuri…naval, aerian”, a anunţat Grindeanu.

PNRR-ul real pe transporturi: 7,6 miliarde euro

„Buget:
Nevoile de investiţii ale României pentru infrastructura de transport depăşesc 70 miliarde de euro, potrivit ultimelor estimari prezentate în Planul Investiţional (PI) pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pe perioada 2020-2030. Resursele financiare alocate prin PNRR, de aproximativ 7.620 mil. euro, vor acoperi doar o parte din necesarul total de investiţii la nivel naţional, astfel încât, pentru a le maximiza impactul, aceste resurse vor fi direcţionate către acele intervenţii capabile sa genereze cea mai mare valoare adaugata în conformitate cu strategiile Uniunii Europene şi naţionale, în perioada de implementare a PNRR. Valorile din prezenta componenta nu includ TVA”, se arată în versiunea oficială a PNRR.

Astfel, componenta 3, Transport Sustenabil, prevede 3,48 miliarde euro pentru modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare şi 3 miliarde euro pentru modernizarea infrastructurii rutiere.

Documentul oficial poate fi descărcat şi de aici: C4. Transport sustenabil (versiunea extinsă)

Declaraţiile lui Grindeanu despre PNRR pot fi urmărite de la minutul 27

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: