Producătorii de mașini premium din Germania s-au bucurat de prețuri record pentru modelele lor de lux în 2021, deoarece o lipsă de semiconductori a restricționat oferta de vehicule către piețele majore, în timp ce cererea consumatorilor creștea, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Veniturile pe mașină obținute de BMW, Audi și Mercedes-Benz au crescut în medie cu aproape 25% în comparație cu nivelurile pre-pandemie, din 2019, a arătat o analiză efectuată de banca Stifel pentru FT.

Creșterea a fost cauzată de o inversare a unei tendințe din ultimele zeci de ani, în care industria a produs mai multe mașini decât a vândut, iar producătorii de mașini ofereau reduceri din ce în ce mai mari pentru a împinge mașinile în exces către consumatori, astfel încât țintele privind volumul vânzărilor să poată fi atinse la timp pentru termenele limită contabile.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Din 2019, când economia globală a slăbit, producătorii au început să producă mai puține mașini decât pot vinde, diferența crescând la aproximativ 4 milioane de vehicule în acest an. Deși a existat un deficit similar în urma crizei financiare din 2009, a fost o anomalie pe fondul anilor de supracapacitate.

Astfel, veniturile Mercedes-Benz au crescut de la aproape 38.000 euro per mașină în 2019 la peste 54.000 euro în 2021, până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru, în timp ce Audi a crescut de la peste 46.000 euro la aproximativ 57.500 euro, potrivit calculelor Stifel.

BMW, care a gestionat criza cipurilor mai bine decât colegii săi și a pierdut în general mai puțin timp de producție, a cunoscut o creștere mai modestă, de la puțin peste 36.000 euro per vehicul în 2019 la peste 38.000 euro în 2021.

O mare parte din veniturile suplimentare obținute în prezent a fost realizată de producători care acordă prioritate producției de modele mai profitabile.

Vânzările Mercedes, de exemplu, au scăzut cu 30% în cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, dar veniturile au scăzut cu doar 1%.

Analiza realizată de Stifel arată că, într-un singur trimestru, câștigurile Mercedes înainte de dobânzi și taxe s-au majorat cu 1,4 miliarde de euro doar prin prețuri mai bune și prin dotarea cu semiconductori doar a vehiculelor de ultimă generație, cu marjă mai mare.

Producătorii de mașini de lux au fost ajutați și de creșterile record ale prețurilor la mașinile second-hand. Acest lucru nu numai că a făcut mai atractivă cumpărarea de mașini noi, dar a sporit bilanțurile financiare ale producătorilor premium, care dețin afaceri mari de leasing.