Firmele de construcţii nu vor mai plăti taxa (autorizaţia) de acces în Bucureşti dacă autovehiculele şi utilajele grele care merg pe şantiere vor fi electrice şi nu diesel, a anunţat viceprimarul Stelian Bujduveanu într-o conferinţă de presă la sediul PNL Bucureşti. Pentru un camion de cel mult 40 de tone, taxa pe zi este de 1986 lei respectiv 17 600 lei pe lună, în inelul principal, Zona A. Pentru zona B, autorizaţia pentru autovehicule grele este de 312 lei/zi sau 2755 lei pe lună. Întrebat despre măsurile pe care le poate lua municipalitatea pentru reducerea poluării, inclusiv impozite mai mari pentru autoturisme vechi şi poluante (conform angajamentelor din PNRR) Bujduveanu a explicat că aceste politici ţin de Codul Fiscal iar deciziile se iau la nivel naţional, dar în Consiliul General al PMB se pot introduce facilităţi pentru firmele care deţin autovehicule şi utilaje electrice din domeniul construcţiilor : ,,Vă spun în premieră, avem un proiect la care lucrează PNL Bucureşti, e de interes. Tehnologia a avansat foarte mult iar utilajele de construcţii care tranzitează Bucureştiul pot fi achiziţionate full electric, noi documentăm asta la nivelul Primăriei. Vom depune în prima parte a anului viitor un proiect pentru neplata tramei stradale, o facilitate pentru cei care îşi achiziţionează astfel de utilaje, basculante. Sunt foarte scumpe, trebuie să le încarci în şantier sau unde are baza constructorul, dar acele maşini ar reduce foarte mult poluare. Noi ne asumăm să reducem din poluare prin aceste facilităţi pentru firmele care îşi achiziţionează utilaje, basculante full electrice. Ar fi o premieră pentru Bucureşti şi pentru România” a spus Bujduveanu.
Valorile taxelor pe care le plătesc firmele pentru autovehicule de marfă de peste 5 tone care intră/tranzitează Bucureştiul au fost stabilite prin Hotărârea Consiliului Consiliului General 139/2020 iar amenda este cuprinsă între 3300 şi 5500 lei. Detalii aici