Municipiul Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea Aeroportul conectat la reţeaua feroviară metropolitană şi naţională, în prezent doar Capitala având un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport al ţării. Aeroportul Internaţional Braşov, care se construieşte lângă oraşul Ghimbav va avea o linie de tren cu o lungime de 21,5 kilometri care va face legătura cu Magistrala 200 Braşov – Arad, investiţia fiind estimată la 739 milioane lei. Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico- economici pentru realizarea liniei de tren către Aeroport, proiect care include dublarea liniei Bartolomeu-Ghimbav- Codlea şi electrificarea tronsonului de Cale Ferată Braşov – Codlea. Judeţul Braşov este una dintre destinaţiile preferate ale turiştilor pe toată durata anului iar Municipiul Braşov este desemnat pol naţional de creştere, cele mai apropiate aeroporturi, Otopeni şi Sibiu, fiind la distanţă relativ mare, 160 de kilometri, potrivit Notei de Fundamentare : ,, În urma studiilor privind impactul economic şi social pe care l-ar putea avea realizarea unui aeroport internaţional în zona Braşov – Ghimbav a rezultat interesul foarte ridicat al populaţiei şi importanţa deosebită pentru dezvoltarea economică a regiunii. Astfel realizarea unui aeroport internaţional de categorie 4D în zona Municipiului Braşov, care să deservească în principal judeţele Braşov, Covasna şi Harghita şi care să ofere legături internaţionale cu Europa şi Orientul Mijlociu reprezintă un obiectiv esenţial pentru viitoarea dezvoltare a zonei. Zona reglementată este situată în teritoriul administrativ al oraşului Ghimbav. De asemenea, zona se află în legătură directă cu Municipiul Braşov, atât funcţională cât şi fizică, prin prezenţa drumului judeţean DJ103C, care face legătura directă cu Centura Ocolitoare a municipiului. Muncipiul Braşov, desemnat pol naţional de creştere, este unul dintre cele mai importante şi mai bine dezvoltate centre urbane din România. Din acest motiv lipsa unui aeroport internaţional în imediata apropiere reprezintă o disfuncţionalitate importantă atât pentru Municipiul Braşov cât şi pentru zonele din imediata vecinătate a acestuia.” -Proiect de Hotărâre de Guvern pentru linia de tren Braşov- Aeroport Ghimbav.
Potrivit proiectului linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei. Realizarea lucrării face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung cuprinsă în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 din 14 septembrie 2016 ce are ca obiectiv asigurarea condițiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil şi sigur, preocupare esenţială pentru dezvoltarea economică a României, arată ministerul de resort.
Aeroportul Internaţional Braşov ( Ghimbav) acum cu un stadiu fizic de execuţie de 75 % ar putea fi operaţionalizat la sfârşitul anului viitor, spunea în noiembrie fostul manager de proiect, Istvan Barna Jakab. Lucrările sunt efectuate de asocierea Gog Art – Uti, după ce, primul contract, semnat în 2019, cu firma Construcţii Sibiu a fost reziliat în 2020.