Trenul „de Otopeni”, la un an de la inaugurare: Peste 300.000 de călători / Bilet unic pentru Metrorex, STB şi Trenul pentru Aeroport, cel târziu la 1 februarie

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Linia de Tren dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni a înregistrat peste 300.000 de călători la un an de la inaugurare, a anunţat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Trenul de Otopeni, construit pentru legătura feroviară a Capitalei cu principalul aeroport al ţării, condiţie asumată pentru candidatura la Campionatul European de Fotbal Euro 2020, a fost inaugurat în 13 decembrie 2020, costul proiectului fiind de 100 de milioane de euro.

Din această noapte, 12-13 decembrie, toate trenurile care circulă pe traseu vor opri şi noaptea în staţia Parc Mogoşoaia, a mai spus Scrioşteanu. „O veste bună şi pentru cetăţenii din nordul judeţului Ilfov : Toate trenurile care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă vor opri şi noaptea la punctul de oprire Parc Mogoşoaia, începând chiar din această seară de 12-13 decembrie. Punctul de oprire de la Mogoșoaia contribuie la succesul acestei linii (București-Otopeni) care, în primul an de funcționare, depășește 300.000 de călători. Mulțumim, Primăria Mogoșoaia pentru contribuție. Pe lângă amenajarea acestui punct de oprire, a realizat recent și două zone de parcare în proximitate”, a scris secretarul de stat.

Pe această linie circulă, în prezent, 72 de automotoare (62 de la CFR Călători, 10 de la operatorul privat) la o cadenţă de aproximativ 40 de minute, preţul unui bilet fiind de 4 lei.

Integrare tarifară între STB, Metrorex, Tren Otopeni şi operatorii locali de transport, cel târziu la 1 februarie

De luna viitoare, cel mai târziu la 1 februarie, biletul comun Metrorex – STB va fi disponibil şi pentru Trenul de Otopeni, a spus la o conferinţă DC News, şeful Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu. „Credem că maximum la 1 februarie, o să avem primul proiect pilot, tot aşa, pe linia de Otopeni, unde va exista un bilet integrat feroviar. Sunt doi operatori feroviari – cel de stat şi unul dintre operatorii privaţi care oferă serviciu feroviar – plus operatorul de metrou, care este tot în subordinea Ministerului Transporturilor, plus operatorii de transport local şi cei trei din zona București-Ilfov. Aceștia vor putea să vândă un titlu de bilet integrat celor care doresc să meargă în transportul public din această zonă”, a precizat Roşeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: