Lotul doi al autostrăzii A 10 Sebeş – Turda s-a deschis la ora 15 00, cu circulaţie dirijată pe o singură bandă/sens lângă Alba Iulia, pe aprox. 1,5 kilometri şi limitare de viteză de 100 km/h. pe întreg tronsonul dintre Alba Iulia Nord şi Aiud (25 km.) pentru că, pe jumătate din lungime nu sunt garduri de protecţie, susţine Asociaţia Pro Infrastructură.
Lipsa gardurilor este cauzată de întârzierile de aprovizionare iar problema va fi remediată în următoarele două săptămâni, potrivit Asociaţiei : ,,Astăzi se deschide circulația pe A10 Alba-Aiud! După mai bine de 7 ani de la semnarea contractului și mai multe bâlbe, blocaje și promisiuni fanteziste decât ne putem aduce chiar noi aminte, șoferii vor scăpa azi de traficul infernal de pe DN1 în zona Alba-Aiud. Deschiderea traficului va fi făcută cu o restricție de viteză la 100 km/h pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață. Va fi gata, sperăm noi, în următoarele două săptămâni, când se va putea merge cu 130 km/h.” a transmis API. Însă, restricţia majoră, cea de la Oiejdea, lângă Alba Iulia va fi menţinută cel puţin până în primăvară pentru că antreprenorul grec Aktor încă execută lucrări de consolidare, iar pe o distanţă de 1,5 kilometri, şoferii pot circula doar pe o singură cale, cu o bandă pentru fiecare direcţie şi limitare de viteză de 60 km/h.
Sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă rutieră, a precizat ieri, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu : Am fost să verific ce se întâmplă pe Lotul 2 Sebeş – Turda. I-am chemat la Minister pe cei care se ocupă direct de proiect şi beneficiarii: CNAIR. Şi având în vedere că mai sunt câteva lucruri minore care pot fi terminate până marţi, odată cu finalizarea acestor lucrări, mâine (marţi) după-masă se va da drumul la Lotul 2 Sebeş – Turda, cu restricţiile pe care le-am anunţat inclusiv de vineri şi anume acel kilometru unde va fi circulaţia pe o singură bandă. Vreau ca aceste lucruri să se desfăşoare normal. Am făcut lucrurile acestea pe repede-înainte pentru că exista riscul să mai stăm 3-4-5-6 zile cu lucrurile terminate şi nefolosit acel tronson. Am fost, am făcut verificări, am luat toate măsurile de siguranţă şi am discutat cu colegii din Minister. Imediat cum sunt finalizate ultimele şi pot fi făcute până mâine, acest tronson va fi dat în circulaţie, astfel încât de la Sebeş la Cluj să se poată circula în regim de autostradă” a explicat Grindeanu.
Lucrări ,,pe ultima sută de metri” în noaptea de luni spre marţi, înainte de deschiderea Autostrăzii
Următorul tronson de autostradă care se deschide va fi lotul de 4,5 kilometri dintre Târgu Mureş şi Ungheni care face parte din Autostrada Transilvania, segment care ar putea fi inaugurat pe 6 decembrie, a spus astăzi, pe pagina sa de Facebook, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Lotul Strabag de pe A 3 (4,5 kilometri plus alţi 4,7 kilometri drum de legătură) va fi recepţionat oficial înainte de termenul contractual, primăvara anului viitor.
Practic, cei 35 de kilometri de autostradă, bilanţul Ministerului Transporturilor în 2021, reprezintă ,,rezultatele” (in)acţiunii din ultimii 5-6 ani : din 2014 de la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 Sebeş – Turda respectiv din 2015, semnarea contractului cu asocierea Lemacons- Vega – Arcada, contract reziliat un an mai târziu la solicitarea constructorului. (După Bechtel şi Lemacons, Strabag este practic, al treilea constructor pentru acest lot)