Brandul românesc Frigotehnica s-a vândut către francezii de la VINCI Energies

Frigotehnica

Brandul românesc Frigotehnica, furnizor de soluții de frig pentru retail și domeniul industrial, a fost vândut către compania franceză VINCI, holdingul din România al grupului VINCI Energies, a anunțat fondul de investiții ROCA Investments, un brand Impetum Group.

Tranzacția a fost aprobată de Consiliul Concurenței și toate condițiile au fost îndeplinite de către părțile implicate, astfel încât tranzacția a fost finalizată în 26 noiembrie 2021.

ROCA Investment a demarat investițiile în Frigotehnica în 2018. Investiția a marcat începutul unei perioade de restructurare financiară,  operațională și eficientizare pe toate palierele de business. Dacă în 2018, Frigotehnica avea o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, era supra îndatorată și înregistra pierdere, în prezent Frigotehnica are afaceri de peste 32 milioane de euro.

Gigantul VINC este lider mondial în construcții și energie care înregistrează venituri totale de peste 50 miliarde de euro, este activ în 120 de țări și are peste 220.000 angajați.

ROCA Investments mai deține și alte companii, precum BICO Industries (producător de plasă din fibră), Romcargo Maritim (operator portuar), RDF Arad (agribusiness), Electroplast (producător de cabluri electrice), MECANEX (producător de pompe pentru diverse industrii), Piscicola (fermă piscicolă), Artesana (produse lactate artizanale), CAHM (îngrijire personală), Yellow.Menu (restaurant online) și  Sinteza (industrie chimică).

Înființată în 1949, Frigotehnica este un brand românesc furnizor de soluții de frig pentru retail și domeniul industrial.

Frigotehnica operează la momentul actual pe două piețe externe, respectiv Bulgaria și Ucraina. Grupul Frigotehnica (compus din Frigotehnica România, Bulgaria, Ucraina și EcoClima) a fost evaluat la 15,7 milioane de euro de consultantul independent Veridio la 31 decembrie 2020.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: