Cumpărături de aproape 132 milioane de lei la două ore de la debutul Black Friday

Black friday sale online shopping. Black friday sale concept. lightbox at black background. Top view.

Comercianţii din România au trecut pe plus în ediţia din acest an pe Black Friday, după două ore de la debutul campaniei, totalul volumelor tranzacţionate fiind de aproape 132 de milioane de lei, cu 12,23% peste rezultatul din 2020, în acelaşi interval orar.

Conform datelor centralizate în timp real de procesatorul de plăţi PayU, numărul total al tranzacţiilor a ajuns la 191.887, în creştere cu 42,34% comparativ cu anul anterior, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a majorat la 684 de lei, iar în varianta cu rate se ridică la 1.064 de lei.

De asemenea, în minutul de aur au fost procesate 3.563 de tranzacţii, iar numărul mediu al acestui tip de proceduri este de 386, scrie Agerpres.

Plata cu un singur click înregistra, la ora 9;05, o valoare în volum de 87,57 milioane de lei, în creştere cu 26,21% faţă de anul 2020, în timp ce totalul tranzacţiilor realizate în acelaşi mod era de 143.069, în creştere cu aproape 70%, de la an la an.

În ceea ce priveşte volumele tranzacţionate cross-border, acestea însumează aproximativ 8 milioane de lei (+23,86%), pe un număr total de tranzacţii de 15.050 (+58,67%).

În topul ţărilor din care s-au realizat achiziţii în campania din România a Black Friday, în funcţie de banca emitentă, se află Marea Britanie, cu un număr al tranzacţiilor de de 8,712 (+58,15%), Ucraina (5.240 tranzacţii, +34,97%) şi SUA (380 tranzacţii, +2,54%).

Pe lista produselor favorite comandate conduce segmentul IT&C – cu 142.959 de tranzacţii (+75,19%), urmat de eTal (41.727 tranzacţii, +21,95%) şi îmbrăcăminte (3.814 tranzacţii, +2,01%).

În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.

Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 – 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 – 28 octombrie de Kantar România.

Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.

Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.

Comandamentul Special Black Friday, înfiinţat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a amendat cu 275.000 de lei un număr de 11 site-uri cu promoţii speciale, chiar în prima zi de activitate.

Astfel, comisarii de la protecţia Consumatorilor au constatat că se practicau vânzări cu preţ redus, în condiţiile în care preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea; lipsa indicării, pe site-ul societăţii, în mod clar şi neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: