Marii producători de semiconductori au informat grupul german Daimler că deficitul global de cipuri care afectează anul acesta industria auto nu va fi rezolvat până în 2023, a spus Ola Källenius, şeful companiei, citat de Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Avem câteva sute de cipuri într-o maşină Mercedes – nu ne ajută dacă avem unul şi altul lipseşte”, a explicat Källenius, transmite Agerpres, care preia informația din presa internațională.

Un comunicat al Guvernului britanic publicat miercuri informează că şase producători auto majori, inclusiv Daimler, vor semna un document în care se angajează să elimine automobilele echipate cu motoare pe combustie internă pe pieţele importante până în 2035 şi pe plan global până în 2040.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Chiar dacă Daimler îşi menţine acest angajament, nu cred că răspunsul este interdicţia totală, a declarat Källenius.

În iulie, Daimler anunţa că între 2022 şi 2030 va investi peste 40 de miliarde de euro pentru a dezvolta automobile electrice pe baterii. Daimler a precizat că, împreună cu partenerii săi, va construi opt noi uzine de baterii, pe măsură ce îşi va majora producţia de automobile electrice, şi de asemenea va fi pregătit ca până în 2030 să fie un producător care va fabrica doar vehicule electrice. Cu toate acestea, grupul german nu a oferit un termen limită ferm de la care va înceta să mai comercializeze autoturisme echipate cu motoare pe combustie internă.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.