Șase mari producători auto se vor angaja azi să elimine producția de mașini cu combustie până în 2040. Toyota și VW lipsesc de pe listă

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

Șase mari producători de automobile se vor angaja astăzi la Conferința privind schimbările climei de Glasgow să elimine treptat producția de vehicule pe combustibili fosili în întreaga lume până în 2040, ca parte a eforturilor globale de reducere a emisiilor de carbon, a anunțat guvernul britanic.

Potrivit Reuters, surse familiare cu conținutul angajamentului au spus că unii mari producători de automobile, inclusiv primii doi din lume, Toyota Motor și Volkswagen, plus piețele auto majore China, Statele Unite și Germania nu s-au înscris pe listă, fapt ce evidențiază provocările care rămân în trecerea la un viitor cu emisii zero.

Mașinile, camioanele, navele, autobuzele și avioanele reprezintă aproximativ un sfert dintre emisiile globale de carbon, au arătat datele Agenției Internaționale pentru Energie, iar cea mai mare parte provine de la vehiculele rutiere.

Suedezii de la Volvo, producătorii auto americani Ford Motor și General Motors, Mercedes-Benz deținut de Daimler AG, BYD Co din China și Jaguar Land Rover, marcă a companiei indiene Tata Motors, vor semna angajamentul la discuțiile despre climă de la Glasgow, cea mai recentă inițiativă de a sprijini limitarea încălzirii globale până la jumătatea secolului.

De altfel, Volvo s-a angajat deja să devină complet electric până în 2030.

Marea Britanie, care găzduiește summitul COP26, a anunțat că patru noi țări, inclusiv Noua Zeelandă și Polonia, se alătură altor națiuni deja angajate să se asigure că toate mașinile și furgonetele noi au emisii zero până în 2040 sau mai devreme.

Declarația vine într-o zi dedicată transportului la conferință.

Dar aparenta lipsă de voință a Chinei, cea mai mare piață auto din lume și a Statelor Unite – cea mai mare economie din lume și a doua cea mai mare piață auto – de a se alătura angajamentului ridică semne de întrebare cu privire la eficacitatea acestuia.

GM a spus că este „mândru să fie acum alături de alte companii, guverne și organizații ale societății civile pentru a sprijini declarația de a se angaja să lucreze pentru o tranziție la vehicule cu emisii zero 100% până în 2035”.

Ford și-a confirmat participarea și a spus că „vor trebui să lucreze împreună pentru a avea succes”. Potrivit Reuters, deși Statele Unite nu se alătură angajamentului, state cheie de cumpărători de mașini precum California și New York s-au înscris.

O sursă din industria auto a spus că unii producători de mașini se tem de angajament, deoarece îi angajează să facă o schimbare costisitoare a tehnologiei, dar acesta nu are un angajament similar din partea guvernelor de a se asigura că infrastructura necesară de încărcare și rețea va fi construită pentru a sprijini vehiculele electrice.

În vară, Comisia Europeană a propus o interdicție efectivă a vehiculelor cu combustibili fosili până în 2035, însoțită de angajamentul de a încărca infrastructura pe care o ceruseră producătorii de automobile.

Cel de-al patrulea producător de automobile din lume, Stellantis, a lipsit, de asemenea, din ultimul angajament, la fel ca și producătorii auto japonezi Honda Motor și Nissan Motor, dar și BMW din Germania și Hyundai Motor din Coreea.

Potrivit surselor Reuters, compania de transport-hailing Uber Technologies va fi și ea semnatară a angajamentului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: