FOTO Cum arată noua „turbogiraţie” construită pe Centura Bucureşti la intersecţia de la Otopeni. Pe ce alte drumuri aglomerate ar trebui construite sensuri giratorii rapide

Turbo Giraţie Otopeni Centura Bucureşti Sursa Foto : DRDP Bucureşti

Compania de Drumuri a finalizat lucrările pentru construirea turbogiraţiei de la Otopeni, pe Centura Bucureşti Nord, sensul giratoriu rapid asigurând fluenţa circulaţiei pe un tronson unde cozile se întindeau pe mai mulţi kilometri. Practic, o turbogiraţie asigură trecerea liberă printr-o intersecţie în „T” pentru un sens şi cu regulile de prioritate în giraţie pentru sensul opus şi pentru cei care intră în intersecţie din drumul lateral, în cazul de la Otopeni, dinspre strada Gării Otopeni.

CNAIR a avut nevoie de aproape 5 ani pentru ca, de la un sens giratoriu provizoriu, amenajat din balize de plastic la intersecţia cu strada Gării Otopeni, să treacă la o sistematizare rutieră modernă, o turbogiraţie aşa cum există deja, tot pe Centură, la mică distanţă, la intersecţia cu tronsonul de autostrada urbană de pe A3 Bucureşti – Ploieşti.

Sensul giratoriu de la Otopeni, înainte de începerea lucrărilor

Regionala de Drumuri Bucureşti a realizat lucrările în regie proprie şi cu un cost de aproape 2 milioane de lei, şantierul a fost deschis la începutul lunii august cu promisiunea de finalizare la 1 octombrie, „la pachet” cu Pasajul de la Mogoşoaia şi reafacerea carosabilului pe tronsonul Mogoşoaia – Otopeni. Pasajul de la Mogoşoaia a fost dat în trafic cu o zi mai devreme, pe 30 septembrie, iar în urmă cu câteva zile s-au trasat şi marcajele pe tronsonul Mogoşoaia – Otopeni, pe noul strat de uzură.

Cozi uriaşe la sensurile giratorii de pe DN 1 Centura Ploieşti Vest

Un alt sector de Drum Naţional unde sensurile giratorii clasice nu mai fac faţă valorilor foarte mari de circulaţie este DN 1 – Centura Ploieşti Vest. Cozile de maşini şi camioane se formează zilnic, nu doar la sfârşit de săptămână sau în zilele libere de sărbători atunci când foarte mulţi turişti merg în staţiunile prahovene sau mai departe, spre Braşov. Intersecţia DN 1 – Centura Ploieşti Vest cu A3 este deja configurată cu această soluţie.

Totodată, sistematizarea modernă cu turbogiraţie ar putea să fie aplicată şi la alte descărcări din autostradă în Drumurile Naţionale cu ar fi intersecţia de la Boiţa pe DN 7 Valea Oltului, unde se termină primul lot al autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: