ANALIZĂ Cum au devenit parcurile comerciale câștigătoare în criza provocată de pandemie

parc de retail Sursa foto: Square 7

Pe măsură ce Europa iese din pandemia COVID 19, un lucru este clar – tendințele comerțului cu amănuntul înainte de COVID au devenit mai pronunțate și acum accelerează divergența dintre câștigători și învinși din sectorul de retail, se arată într-un studiu al dezvoltatorului și operatorului de parcuri comerciale Mitiska REIM.

În ceea ce privește câștigătorii, parcurile comerciale au înregistrat o performanță puternică în perioadele fără precedent din ultimele 18 luni, deoarece segmentul a continuat să prospere pe baza formulei sale, devenită un succes în pandemie, bazată pe comoditate, cumpărături esențiale și valoare pentru bani.

„Cercetările pe care le-am efectuat anul trecut cu CBRE pe piața din Belgia au confirmat încă o dată mecanismele atractive și stabile pentru parcurile de vânzare cu amănuntul – chirii mici de 7 până la 10 ori mai mici decât centrele comerciale și străzile mari și randamente mai mari de 5,5% pentru parcurile de vânzare cu amănuntul, care depășesc nu doar alte sectoare ale comerțului cu amănuntul, ci majoritatea segmentelor imobiliare de masă”, arată Mitiska.

Dar atunci când privim comportamentul consumatorului, polarizarea dintre câștigători și învinși devine cu adevărat clară. Consumatorii au devenit în mod progresiv săraci în timp, dar în același timp orientați spre valoare, ceea ce a dus la selectarea canalelor de vânzare cu amănuntul, bazându-se din ce în ce mai mult pe experiență sau comoditate.

Din punctul de vedere al experienței, cumpărăturile orientate către destinație oferite pe străzile principale dominante, centrele comerciale și centrele de vânzare se așteaptă să se ridice post-COVID și să atragă din nou cheltuielile discreționare ale consumatorilor.

Dar o tendință pe care pandemia a adus-o cu adevărat în evidență este cea a comodității, întrucât consumatorii au devenit mai orientați spre cumpărături și au ales parcuri comerciale și comerț electronic pentru cheltuielile lor esențiale bazate pe nevoi. Oferta de parcuri cu amănuntul care combină supermarketurile pentru produse alimentare zilnice în combinație cu magazine complementare, adesea orientate spre valoare, precum și servicii esențiale, amplasate în locații ușor accesibile, a fost foarte eficientă pentru atragerea consumatorilor.

Această polarizare între confort și experiență va continua să funcționeze în favoarea atât a parcurilor comerciale, cât și a vânzărilor cu amănuntul de prim rang, poziționându-le ca oferte diferențiate la fiecare capăt al spectrului. Problema centrelor comerciale non-prime din centrele orașelor și din centrele comerciale mici este că nu au o propunere clară de retail și, prin urmare, au fost cele mai afectate în timpul pandemiei.

Relația dintre parcurile comerciale și comerțul electronic

Nu se poate nega faptul că unul dintre cei mai mari beneficiari ai perturbării comerțului cu amănuntul fizic din ultimele 18 luni a fost comerțul electronic. Dar, există, de asemenea, dovezi clare ale convergenței crescânde între vânzările fizice și cele online și o relație dovedită reciproc avantajoasă între parcurile de vânzare cu amănuntul și comerțul electronic.

Într-un raport de perspectivă recent de pe piața britanică, Savills a constatat că vânzările cu amănuntul online, ca proporție din totalul vânzărilor cu amănuntul, au scăzut de la vârful din timpul blocărilor și se așteaptă să se stabilească la aproximativ 26,3% până în 2022. Restul de 73,7% dintre vânzările cu amănuntul vor fi în continuare prin magazine fizice, subliniind rolul esențial continuu al magazinelor din cărămizi și mortar.

Savills a evidențiat, de asemenea, parcurile comerciale ca fiind în cea mai avantajoasă poziție în ceea ce privește achizițiile online. Produsele vândute în mod obișnuit în parcurile comerciale sunt mai defensive față de vânzările cu amănuntul online sau decât bunurile vândute în mod tradițional pe străzi, iar capacitatea de a vedea și atinge articole este încă un factor important pentru consumatori.

Cercetările efectuate de McKinsey în SUA au constatat că unii comercianți cu amănuntul au raportat o creștere de peste 200% de la an la an.

Oferind unități mari cu chirii relativ mici și parcare ridicată, parcurile comerciale au devenit nu numai cea mai convenabilă locație pentru deservirea nevoilor esențiale ale cumpărătorilor, dar sunt, de asemenea, ideale pentru a sprijini comercianții cu amănuntul omnichannel care oferă comenzi click și colectare, procesează returnările clienților și livrează acasă.

În mod interesant, magazinele fizice influențează, de asemenea, pozitiv vânzările online. Denumit „efectul halo”, cercetările efectuate de CACI au arătat că, în Marea Britanie, vânzările online au fost cu 106% mai mari în zona unui magazin. În anumite categorii, cum ar fi electronica, moda și îmbrăcămintea sport, aceasta crește la peste 120%. Mai mult, peste jumătate din vânzările online sunt influențate de un magazin fie prin clic și colectare, returnare în magazin, showrooming, inspirație sau sfaturi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: