Compania care gestionează aeroportul internaţional din Budapesta ar putea intra în negocieri oficiale pentru a vinde aeroportul către statul ungar, după ce a primit o ofertă revizuită de preluare, transmite agenția Bloomberg, citând surse apropiate afacerii. Premierul ungar, Viktor Orban, şi-a exprimat dorinţa de a răscumpăra participaţiile deţinute de acţionarii străini la companiile considerate de interes “strategic”, aşa cum a făcut în sectoarele energiei şi media.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit surselor, un consorţiu condus de guvernul de la Budapesta a făcut o nouă ofertă îmbunătăţită pentru a prelua pachetul majoritar de acţiuni la Aeroportul internaţional din Budapesta, transmite Agerpres, care citează agenția internațională. Noua ofertă, care a fost primită la finele lunii septembrie, este una îmbunătăţită în raport cu cea făcută în luna iulie, dar în continuare sub valoarea de piaţă având în vedere tranzacţiile similare pentru alte aeroporturi.

Proprietarii aeroportului din Budapesta urmează să îşi prezinte săptămâna următoare propriile lor condiţii pentru a intra în negocieri formale şi a începe procedurile de due diligence, au adăugat sursele, precizând că deocamdată nu a fost luată o decizie cu privire la o eventuală vânzare.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Aeroportul internaţional din Budapesta a fost privatizat în 2005, iar acordul de concesionare, negociat pentru o perioadă de 75 de ani, asigură o poziţie puternică investitorilor străini, care au dreptul să colecteze aproape toate veniturile generate de serviciile aeroportuare.

Până recent, cei trei proprietari ai Budapest Airport Zrt., fondul suveran din Singapore (GIC), un fond de pensii canadian şi operatorul aeroportuar AviAlliance, au anunţat că nu au intenţia de a vinde aeroportul din Budapesta, dar cu toate acestea s-au declarat îngrijoraţi de tacticile utilizate de Guvernul ungar în încercarea de a le forţa mâna.

Premierul ungar, Viktor Orban, şi-a exprimat dorinţa de a răscumpăra participaţiile deţinute de acţionarii străini la companiile considerate de interes “strategic”, aşa cum a făcut în sectoarele energiei şi media. Premierul ungar a urmărit cu atenţie aeroportul din Budapesta încă de la privatizarea sa în 2005. La acea dată Orban era un politician din opoziţie, dar a declarat că va lucra pentru a inversa privatizarea.

Potrivit unor surse citate de Bloomberg, guvernul ungar vrea să finalizeze preluarea aeroportului din Budapesta până la finele anului. Viktor Orban este presat de timp să încheie această tranzacţie înaintea alegerilor parlamentare din primăvara anului următor în condiţiile în care sondajele arată o cursă strânsă între partidul la putere şi o coaliţie de partide din opoziţie, care au anunţat deja că vor abandona mai multe tranzacţii majore promovate de Orban.

Graţie companiilor low-cost, Ungaria a devenit o destinaţie populară pentru călătorii. Profiturile înregistrate de aeroportul din Budapesta au crescut cu 43% în ultimii trei ani ajungând la 331 milioane euro în 2019. Însă anul trecut, aeroportul din Budapesta a raportat un profit operaţional de 38 milioane de euro şi pierderi nete de 110 milioane de euro pentru întregul an, ca urmare a încetării călătoriilor în contextul pandemiei de Covid.