Studiu ACEA: Cu cel mai mare procent din UE de angajați în industria auto, România are cel mai vechi parc de automobile

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

România și Slovacia au cel mai mare procent de angajați în industria auto din Europa, 15,7%, adică 194.787, în România, care produceau 437.628 de mașini în 2020, conform studiului Automobile Industry Pocket Guide 2021-2022, realizat de ACEA, asociația europeană a producătorilor auto.

Conform aceluiași studiu, muncitorii din România, produceau 2,5 mașini pe an în 2018, cel mai redus nivel de productivitate din UE, unde țări precum Cehia produceau opt mașini pe an, iar Slovacia 12,8. E drept, în România, majoritatea muncitorilor lucrează la producătorii de componente, și nu la producătorii auto direct.

Sursa foto: ACEA  Procent de angajați

În cazul numărului de mașini noi la 1.000 de locuitori, România, e pe penultimul lor în UE cu 7 la mie, depășind doar Bulgaria, care are 3/1.000, într-un top condus de Luxemburg, cu 72 și Belgia cu 37. Aceeași poziție, penultima, este ocupată de țara noastră și în cazul numărului de vehicule la mia de locuitori.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

414 mașini la o mie de locuitori are România, depășind doar Letonia, care are 386/1.000.

Avem printre cele mai vechi parcuri auto din UE

Potrivit studiului ACEA, parcul de autoturisme din România avea, în 2019, 16,5 ani, cel mai vechi din UE. Tara noastră era tot pe primul loc la vechimea parcului auto și la microbuze (utilizate inclusiv la transportul oamenilor), cu 16,3 ani. E drept, Estonia, are cifre și mai mari, dar este o țară cu doar 1,33 milioane de locuitori în 2020, deci numărul de mașini e redus.

Din păcate, România conduce UE și la capitolul accidente rutiere, cu circa 100 la un milion de locuitori, dar, în scădere față de 2010 când erau circa 120. Cu 1.864 de decese la un milion de locuitori, în 2019, România era pe locul patru în UE, după Franța (3.244), Germania (3.059) și Polonia (2.909), toate țări cu o populație dublă sau cel puțin triplă față de România.

Sursa foto: ACEA Legendă: Albastru, autovehicule, galben, microbuze

Situația arătată de studiul ACEA nu e dintre cele mai fericite pentru România, care e oarecum dependentă de industria auto, orice șoc care apare în cazul acesteia urmează să lovească direct România. Așa cum e, în prezent, extinderea producției de mașini electrice, unde influența României lipsește aproape cu desăvârșire.

Ford produce la Craiova hibridul Puma, Renault însă, cu produse low cost, fabrică singura Dacie electrică, Spring, în China, iar planurile de electrificare sunt destul de departe în viitor, pentru a păstra prețul cât de jos se poate. De asemenea, deși au existat tentative, România nu înseamnă aproape nimic nici pe piața bateriilor pentru mașini electrice, deși are rezerve ale unor materii prime, precum grafit, esențial, cel puțin deocamdată, în producerea de baterii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: