Drumul Expres Oradea – Arad: a fost stabilită varianta de traseu. Bolojan estimează semnarea contractului de construire în primăvara anului 2023 şi deschiderea primelor loturi în 2025

Drumul expres Oradea Arad CJ Bihor (1) Sursa foto: CJ Bihor

Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Compania de Drumuri au stabilit traseul viitorului Drum Expres Oradea – Arad pe baza criteriilor tehnice, de mediu şi sociale, iar de săptămâna viitoare vor începe primele lucrări topografice, a anunţat într-un comunicat de presă Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.

Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. Sunt propuse opt noduri rutiere, patru în județul Bihor și patru în județul Arad.

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, estimează semnarea contractului de execuţie în primăvara anului 2023 şi deschiderea primelor tronsoane din 2025.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Începând de luni, echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren și vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”, a transmis Bolojan.

Este cel mai important proiect de infrastructură de transport pe care autorităţile locale l-au preluat de la Bucureşti şi care, prin descentralizare, a beneficiat de un calendar accelerat: mai puţin de şase luni de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Evaluarea ofertelor s-a făcut rapid, iar după desemnarea câştigătorului nu s-au depus contestaţii, ceea ce la CNAIR se întâmplă foarte rar.

Contractul pentru realizarea documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) a fost câştigat în iunie de Consintrans pentru 40 de milioane lei şi are o durată de 20 de luni, din care primele 10 luni sunt pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, spune că obiectivul este finalizarea proiectării înainte de termen şi începerea lucrărilor până la sfârşitul perioadei de finanţare care se încheie în decembrie 2023.

Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai important proiect de investiţii pe care îl derulează „Alianţa Vestului” a subliniat şi Iustin Ciona, preşedinte CJ Arad: „Drumul acesta expres este unul dintre proiectele de fond importante ale Alianței Vestului. Această dezvoltare trebuie văzută în ansamblu și abordată în ansamblu, fiindcă muncind împreună putem accesa mai ușor finanțarea necesară, putem grăbi implementarea proiectelor și putem întări poziția județelor noastre la nivel euro-regional”.

Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 kilometri și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Desi pare cam mult pana in 2025 e o idee buna.
    119 km intre doua mari municipii de pe Vest.

    Sper sa le iasa ca daca ma uit la ca Alianta Ph – Bv pentru 38 de km de la Campina la Sacele, pe doua benzi ,un DJ banal, o zguduie ca nu le vine spaga la Consiliul Judetean.

    38 km de DJ ar fi o varianta a fluidizarii traficului pe Valea Prahovei.
    Despre Autostrada Val. Ph. poate dupa 2040!
    La Ph celebrul Dumitrescu de la CJ e ocupat cu mascarada alegerilor din pnl.
    Celalalt de la Bv nu-l deramjeaza, are elicopter!
    Dar cand se vor face cei 38 km de “autostrada” intre Campina si Sacele?
    Sa nu mai luam coada de la Breaza pana la Brasov?
    Inteleg xa nu avem:
    – ministru la transporturi,
    – presednti CJ competenti si implicati,
    – CNI e propusa la desfiintare,
    – guvernul nu o sa mai fie,
    – presdintele are girofar trece si prostii stau la coada ca nu metg la golf,
    Dar Alianta Vestului a putut?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.