Autostrada A0 Centura București: Prima zonă cu asfalt de uzură pe lotul 3 Nord, cel dintre Afumați și Pantelimon, singura porțiune construită de chinezi

asfalt autostrada 0 Nord Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu
Constructorul chinez China Civil Engineeering (China) de pe Lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Nord a început lucrările de așternere a celui de al treilea strat de asfalt (uzură) de la joncțiunea cu lotul 2 Nord spre DN2, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. El a fost pe șantierul autostrăzii cu primar al localității Afumați, Gabriel Dumănică, și a precizat că au loc următoarele lucrări:
✅️ antreprenorul a început lucrările de așternere a celui de al treilea strat de asfalt (uzură) de la joncțiunea cu lotul 2 Nord spre DN2;
✅️ a început realizarea sistemului de iluminat public pe tronsonul A3-DN2
✅️se lucrează la sistemul de preluare a apelor pluviale
✅️a fost finalizată relocarea rețelelor de utilități in zona nodului rutier A0-DN2.
✅️ la solicitarea domnului primar, am discutat ca sensul giratoriu pe care îl construim acum pentru acces provizoriu al A0 în DN2 (zona nodului rutier) să rămână definitiv, pentru a asigura un punct de întoarcere a autovehiculelor în zona industrială și comercială a localității.
Execuția lucrărilor aferente acestui lot a început parțial, în primăvara acestui an, pentru 2,3 km din 8,6 km total, scopul prioritizării acestei porțiuni fiind facilitarea folosirii descărcării traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN2, astfel încât să putem circula pe întregul Lot 2 Nord.
“În prezent, se execută lucrări pe întregul amplasament al acestui lot, iar ritmul constructorului chinez, care se află la primul proiect de infrastructură rutieră în România, este unul susținut. Ne păstrăm ținta ca în luna decembrie să dăm în trafic tronsonul dintre A3 și DN2.”, a mai precizat Scrioșteanu.
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, spunea în vară că China Civil Engineeering (China) are șanse reale ca până la finalul acestui an să termine „ciotul” de 2 kilometri până la Afumați din Autostrada A0 Nord, astfel încât să poată fi deschisă circulația și pe lotul „muzeu” de 9 kilometri terminat de constructorul băcăuan UMB încă din anul 2023, dar pe care nu se poate încă circula.
„Constructorul chinez este mobilizat în șantier cu 180 de muncitori și 50 de utilaje și lucrează cu prioritate pe sectorul de 2,3 km, care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2. Dacă se păstrează ritmul sunt șanse reale ca la finalul acestui an să se circule continuu pe 21 de km ai semiinelului nordic al A0, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2.”, afirma Pistol în august.
Iar în urmă cu o lună, Cristian Pistol anunța: ” Constructorul chinez (China Civil Engineering Construction Corporation) este bine mobilizat pe cei 8,6 km ai Lotului 3 (AfumațiPantelimon) al A0 Nord. Stadiul fizic pe întregul șantier se apropie de 20% iar pe #breteaua care va asigura conexiunea cu DN2 a ajuns la 70%. Termenul de finalizare pentru acest contract este finalul lui 2025, dar conexiunea A0 cu DN2 în zona Afumați se va putea face anul acesta.”
Traseul Lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.

Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A 0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție. Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021)  care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român.

Termenul contractual de finalizare a întregului proiect este anul 2025. Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport. Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 12,5% din totalul construcției, iar la nodul rutier cu DN2 se înregistrează un progres fizic de 22,8 %.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. As vrea sa spun ca a fost o mare “lipsa de prevedere” de a interzice chinezilor sa participe la Lucrari de infrastructura. Inteleg ca nu trebuie sa participe la telecomunicatii si chestii sensibile electronice, dar de ce au fost dati afara si la constructia de drumuri??? Vedem foarte clar ca avec zeci de firme turcesti care ne fac sa pierdem timpul in contestatii si inca nu au livrat drumuri facute de la zero.
    Daca participau si chinezii, se crea concurenta…

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.