Autostrada Litoralului, la a opta amânare: 25 noiembrie, noul termen pentru depunerea ofertelor

Autostrada Litoralului

CNAIR a amânat din nou, pentru a opta oară, termenul pentru depunerea ofertelor pentru construcția Alternativei Techirghiol o autostradă de 31 de kilometri care va merge paralel cu litoralul. Construcția va asigura conexiunea între Centura Constanței (A4) și sudul litoralului românesc. Șoseaua va ocoli localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August.

Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 8 august 2024 și, după opt amânări (26 august, 4 și 18 septembrie, 2, 16, 31 octombrie și 11 noiembrie), noul termen a fost stabilit pe 25 noiembrie.

Lucrările sunt prevăzute a dura 36 de luni, de la semnarea ordinului de începere a lor. Pe traseul noii autostrăzi, care va oferi o alternativă la DN 39 (drum extrem de aglomerat în perioada sezonului estival), vor fi construite 31 poduri/pasaje/viaducte și 6 parcări.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Guvernul a aprobat în februarie indicatorii pentru „Alternativa Techirghiol”, autostrada care va ocoli stațiunea Eforie Nord unde vara se formează cele mai mari cozi, costul estimat din proiect fiind de aproape un miliard de euro pentru că sunt prevăzute numeroase lucrări de artă și un pasaj peste Canalul Dunăre Marea – Neagră cu o lungime de 330 metri.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestei autostrăzi prevede o perioadă de realizare de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție).

„Noua autostradă va asigura, prin nodul Cumpăna, legătura Autostrăzii București – Constanța (A2) și a Centurii Constanța (A4), cu sudul litoralului românesc (în apropiere de Mangalia) și va reprezenta o alternativă modernă la DN 39 (drum național foarte aglomerat în perioada sezonului estival). Traseul Alternativei Techirghiol va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August”, spunea, anterior, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:

– 30,59 km lungime traseu
– 2 benzi de circulație pe sens
– 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră
– spații de servicii (stânga/dreapta)
– parcări (stânga/dreapta)
– Centru de Întreținere și Coordonare
5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței A 4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile”, afirma secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
La rândul său, directorul general CNAIR, Cristian Pistol a transmis că, pe traseul de aproape 31 de kilometri vor fi construite 31 de structuri:
„Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru finalizarea construcției acestui drum de mare viteză în lungime de 30,59 km.
– 31 Poduri/Pasaje/Viaducte,
– 6 parcări,
– un centru de întreținere și coordonare,
– un punct de sprijin.
Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere”, spunea Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.