Compania de Drumuri va inaugura joi primii kilometri din A7 Autostrada Buzău – Focșani, respectiv lotul 4 (10 km) de pe secțiunea Buzău – Focșani, cunoscut drept „cocoașa Focșani”, a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău (DRDP Buzău). Potrivit termenelor oficiale, doar 4 din cele 13 loturi în execuție ale A7 trebuie deschise în 2024, dar Ministerul Transporturilor a promis că, pe lângă primele două loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (49 km), vor fi gata și toate cele 4 loturi UMB dintre Buzău și Focșani (doar loturile 1 și 4 au termen toamna 2024).
Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, cu o lungime de 10,94 kilometri, construit de constructorul băcăuan UMB, va fi primul care va fi dat în trafic din Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a raportat recent că, pe șantierul lotului Buzău – Focșani lucrează peste 3.200 de muncitori și sunt utilizate peste 1.000 de echipamente, un record de mobilizare pentru un proiect de infrastructură în România după Revoluție.
Și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat zilele trecute imagini cu tronsonul A7 Buzău – Focşani, pe care programează să îl dea în trafic în 2024.
„Lucrările evoluează foarte bine pe şantierul Autostrăzii Buzău – Focşani! În acest ritm, deschiderea în acest an a circulaţiei pe toate cele 4 loturi (82,44 km) este din ce în ce mai sigură”, a transmis Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Și UMB și-a asumat punerea în circulație a tuturor celor 82 de kilometri ai tronsonului până la finalul anului, conform unui răspuns al CNAIR pentru Economedia, deși compania a cerut o prelungire de termen pentru lotul 1.
Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, plus drum de legătură DN2, pe care lucrează constructorul băcăuan UMB, este la stadiul fizic de 86%, conform celor mai recente date DRDP Buzău. Contractul conține 4,6 km de autostradă și aproximativ 8 km de drum de legătură. Termenul de finalizare era anterior luna august a acestui an. În august, Compania de Drumuri a transmis, în exclusivitate pentru Economedia, că constructorul băcăuan UMB a solicitat și a primit de la CNAIR o extensie de 5 luni, până în ianuarie 2025, pentru lotul 1 al Autostrăzii A7 Buzău – Focșani, dar constructorul își asumă punerea în circulație a tuturor celor 82 de kilometri ai tronsonului până la finalul anului. Primul segment al acestui tronson va avea 1 nod rutier și 4 poduri și pasaje (din care cel peste râul Buzau va fi al doilea ca lungime în România – aproximativ 1,3 km).
Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, cu o lungime de 30,8 kilometri, este construit tot de UMB. Stadiul fizic la este de 85%.
Lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, cu o lungime de 36,1 km, este tot „în curtea” UMB. Stadiul fizic este de 85%. Lucrările de artă vizează construcția a 18 poduri și un pasaj, din care podul de 380 m peste DJ 205R și pârâul Râmna este de o complexitate tehnică ridicată.
Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, cunoscut drept „cocoașa Focșani”, este construit tot de UMB și are 10,9 km de autostradă, la care se adaugă alți câțiva km de drum de legătură cu DN2 și DN2D.
Asociația Pro Infrastructura arăta, la începutul lunii iulie, că firma băcăuană UMB a stabilit probabil un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp, pe A7 Buzău-Focșani, însă șoferii tot nu vor putea circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a promis că șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la București la Pașcani, pe Autostrada Moldovei A7, la finalului anului viitor. Șansele reale pentru o deschidere integrală sunt însă mici, ținând cont că UMB, care construiește 10 loturi din cele 13 ale A7 până la Pașcani, va trebui să înceapă și lucrările pe lotul Leghin – Tg Neamț de pe Autostrada Unirii A8, finanțat din PNRR, care are șanse să nu se încadreze în termenul limită pentru a primi banii europeni, dar și lucrările pe lotul Margina – Holdea de pe Autostrada A1, singurul lot lipsă pentru o circulație completă pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac.
Premierul Marcel Ciolacu spunea săptămâna trecută că în acest an se va circula pe 130 de km din A7.