Constructorul Podului de la Brăila a început lucrările de reasfaltare. Traficul va fi deviat pe câte o bandă

asfalt deformat pod braila Sursa: captură video

Constructorul WeBuild a început lucrările de reasfaltare pe Podul de la Brăila, unde asflatul ajunsese să fie deformat puternic, cu valuri și șanțuri adânci ca pe un drum de pământ.

„Au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 – km 6+600, – sensul Tulcea către Brăila. Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulația rutieră se desfășoară în ambele sensuri cu restricție de viteză de 30 km/h. Lucrările de asfaltare vor dura 6 zile iar semnalizarea se realizează cu balize direcționale și lămpi de culoare galbenă intermitentă pe timpul nopții”, a transmis Directia Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Imagini cu asfaltul deformat din data de 17 iulie:

 

Inaugurat cu fast în iulie 2023, podul de la Brăila nu a fost recepționat încă de CNAIR, iar problemele care afectează construcția nu par să se mai termine.

La finele anului trecut au apărut o serie de tasări, pe care constructorul a încercat să le rezolve turnând noi straturi de asfalt. Ulterior au apărut aceleași probleme. Este vorba de denivelări destul de serioase, care măsoară și 10 centimetri în anumite zone.

Deformarea asfaltului a venit în contextul în care în această vară, pe caniculă, inclusiv camioane au trecut pe pod, și nu toate sunt supuse unui control de tonaj, deși un pod pe drum european ar trebui să aibă capacitate ridicată.

Podul de la Brăila, care a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, a întâmpinat multiple probleme tehnice și de construcție în primul său an de funcționare. Economedia a realizat AICI un timeline cu principalele probleme ale podului.

Firma a cerut 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie pe drumurile de legătură construite în cadrul proiectului, dar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vorbește despre un „șantaj nejustificat”.

„Ca să fiu cât se poate de clar, în acest moment ne solicită, nu nouă, CNAIR-ului ca să fiu mai exact, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulație, deși proiectul este finalizat și pe malul brăilean și pe malul tulcean (..) undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulație. Nu, solicită încă 230 de milioane, altfel vor respecta termenul pe care îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea voință. Nu o să fim de acord, nici la Minister, nici la CNAIR, cu acest tip de șantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeți în săptămânile și lunile viitoare”, a declarat recent Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: