Primăria sectorului 3 nu a reuşit nici în şapte luni de la debutul lucrărilor să finalizeze modernizarea staţiei de tramvai „Laborator” pe liniile STB 1, 19 şi 135 (n.r. linia 1 de tramvai este printre cele mai aglomerate din Bucureşti, cu o medie de 50.813 călători pe zi, potrivit PMB).
Lucrările pentru refacerea peronului de pe şoseaua Mihai Bravu pe sensul spre Vitan au început în februarie, iar după şapte luni staţia tot nu este recepţionată. Pentru că tramvaiele şi autobuzele nu opresc, călătorii trebuie să parcurgă câteva sute de metri până la următoarea staţie. Spre comparaţie, refacerea peroanelor pe linia tramvaiului 41, la Lujerului s-a făcut în doar câteva zile, la fel şi pe linia 5, a precizat Asociaţia Metrou Uşor.
„Stația muzeu” – sau cum să reabilitezi un peron în 7 luni fără să îl deschizi circulației După celebra sintagmă „autostradă muzeu”, Primăria Sectorului 3 patentează prima stație de transport public modernizată în care nu oprește niciun mijloc de transport. Este vorba despre stația de #tramvai “Laborator”, aflată pe sensul de mers către Calea Vitan, aferentă liniilor 1, 19 și 135. În prima zi a noului an școlar, călătorii făceau semne în zadar vatmanilor și șoferilor să oprească.. În tot acest timp, deși stația putea fi folosită în condiții perfecte de siguranță, aceasta a rămas și rămâne în continuare o veritabilă piesă de #muzeu, obligând călătorii să parcurgă sute de metri până la cele mai apropiate stații (“Dristor”, respectiv “Calea Vitan”). Sau să aștepte în zadar, în lipsa unui anunț în acest sens. Spre comparație, în medie, reabilitarea unui peron pe linia 5 a fost realizată de către STB S.A. în aproximativ o saptămână. Un termen de asemenea ușor ridicat, însă acceptabil față de cele 7 luni în care stația “Laborator” a fost în șantier”, a arătat Asociaţia, care solicită redeschiderea staţiei mai ales în contextul începerii noului an şcolar.
Staţia este amplasată lângă Colegiul Tehnic Mihai Bravu şi Şcoala 80, la mică distanţă de sediul Primăriei sectorului 3. Singurul element care lipseşte pentru deschiderea staţiei este indicatorul luminos de avertizare pentru şoferi care trebuie legat la reţeaua electrică.
Video : Tramvaiele nu opresc în staţie :
Dacă lucrările pentru modernizarea staţiei de tramvai „Laborator” nu sunt gata nici după şapte luni, „borduriada” de pe marile bulevarde ale sectorului 3 continuă în ritm alert. Bordurile înalte din beton turnate în urmă cu doar câţiva ani şi care s-au deteriorat sunt înlocuite cu borduri prefabricate (turnate în fabrica Primăriei Sectorului 3).