Autostrada A1 București – Pitești: CNAIR a primit trei oferte pentru reparațiile pasajului peste Centura București

Autostrada A1 București - Pitești Pasaj Centura Capitalei

Compania de Drumuri (CNAIR) a primit trei oferte pentru capitale la Pasajul peste Centura București, de pe Autostrada A1 București – Pitești. Podul peste Centura Capitalei și inelul feroviar a fost construit în 1970 și a mai trecut prin reparații în 1999, iar la primele două licitații, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București nu a primit oferte, după cum Economedia a explicat aici.

Ofertele depuse:

1. Ofertant unic: Agnel Industry,

2. Ofertant unic: MARISTAR COM,

3. Ofertant unic: Metabet CF S.A.

La această licitație, spre deosebire de licitațiile anterioare, CNAIR a majorat semnificativ valoarea contractului, de la 5,8 milioane lei, la 9,1 milioane lei, dar a menținut durata pentru lucrări la 7 luni.

Reparațiile pasajului se vor efectua cu închiderea circulației pe câte un sens și devierea traficului pe sensul opus, cu câte o bandă în ambele direcții, situație care va duce la formarea coloanelor pe ambele sensuri, A1 București – Pitești fiind cea mai aglomerată autostradă din România cu o Medie Zilnică Anuală (MZA) de peste 40.000 autovehicule.

Autostrada A1 București - Pitești Pasaj Centura Capitalei

Autostrada A1 București - Pitești Pasaj Centura Capitalei

Totodată, Ministerul Transporturilor intenționează să lărgească întreaga Autostradă A1 București – Pitești la 3 benzi/sens și, prin CNAIR, va lansa o nouă licitație pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Lărgirea la 3 benzi/sens este obligatorie pe A1 București – Pitești unde capacitatea de preluare este cu mult depășită, iar pe tronsonul Ciorogârla – București se produc zilnic tamponări și accidente (și favorizate de  lipsa descărcării în A0 – Autostrada Bucureștiului).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: