Intrare liberă la expoziţia auto Ţiriac Collection. Cel mai vechi exponat este un model francez Hurtu din 1899. Galerie Foto

Benz Benz Patent Motor Car 1886 Replică

Expoziţia auto Ţiriac Collection din Otopeni poate fi vizitată astăzi, gratuit până la ora 19 00. Intrarea este liberă atât la expoziţia amenajată pe platforma exterioară unde sunt expuse peste 40 de modele cât şi la galeria interioară care cuprinde aprox. 150 de autovehicule reprezentative pentru industria auto. Cea mai veche maşină  din colecţie este un model francez aparţinând mărcii Hurtu, an de fabricaţie 1899. ,,Extrem de rară, această maşină a fost păstrată într-un castel francez până în 1995 şi a fost transformată într-o caleaşcă trasă de cai, cel mai probabil după o defectare a motorului. În anul 2007, pe maşină a fost montat un motor înlocuitor Benz produs la rândul său în jurul anului 1900. La nivel mondial mai există doar şapte astfel de exemplare”

Sursa Foto : Economedia

Pe platforma exterioară sunt expuse trei modele exclusiviste, restaurate la atelierele omului de afaceri Ion Ţiriac : Auburn Boattail din 1928 cu cadru de lemn, un Bentley şi un Rolls Royce Silver Wraith din 1949 (sunt doar două astfel de modele fabricate). ,,Selecţia şi mixul de exponate vor integra o dispunere unicat, aducând împreună modele reprezentative pentru mărcile Bentley, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Jaguar, Lincoln, Mercedes Benz şi Rolls Royce produse pe parcursul ultimului secol şi încă neafişate în cadrul galeriei.” explică organizatorul.

Povestea primului automobil înmatriculat în Bucureşti

Primul automobil înmatriculat în Bucureşti (1900) a fost un model Herstal produs în Belgia, la o uzină de armament de la Liege. I-a aparţinut lui Bazil Assan, fiul primului proprietar de moară cu aburi din Bucureşti. Cele două roţi aveau bandaje de cauciuc masiv şi două faruri în care erau puse lumânări. Înscrierea s-a făcut la Prefectura Capitalei şi a primit numărul de circulaţie ,,1 B” . Primele examene pentru obţinerea permisului de circulaţie s-au susţinut în 1911 şi constau dintr-o singură probă, cea de frânare. Examinatorul arunca în faţa automobilului care rula cu viteză un sac de paie pentru a testa capacitatea de reacţie a şoferului.

Sursa Foto MNIR

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: