Cehii contestă planul european de abandonare a mașinilor cu combustie până în 2035

masina, masina electrica, skoda, skoda vision x Sursa foto: Pixabay

Prim-ministrul ceh Andrej Babis a promis să apere industria poducătoare de automobile din țară, spunând că va contesta o propunere a Uniunii Europene de a abandona mașinile pe benzină și diesel până în 2035. De asemenea, voci care atacă planurile UE se aud din Italia, dar și din Franța.

„Nu vom fi de acord cu interdicția de a vinde mașini cu combustibil fosil”, a declarat Andrej Babis site-ului iDnes. „Nu putem dicta aici ce au conceput fanaticii verzi în Parlamentul European”.

Cehii, unii dintre cei mai mari producători auto din lume pe cap de locuitor, vor face din acest subiect o prioritate atunci când vor prelua președinția rotativă a UE în a doua jumătate a anului 2022.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Cehii vor sprijini infrastructura vehiculelor electrice, dar nu vor subvenționa producția lor reală”, a spus Babis.

Industria auto reprezintă aproape o treime din economia cehă, care este baza de producție pentru producătorii de automobile, inclusiv Skoda Auto de la Volkswagen.

Babis, care urmărește realegerea luna viitoare, acordă prioritate protejării intereselor naționale și se află în fruntea elaborării politicilor UE.

De asemenea, Italia se teme pentru soarta mărcilor sale Ferrari și Lamborghini, unle dintre cele mai cunoscute la nivel global, iar Franța are de protejat mărcile deținute de Stellantis sau Renault.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: