Agroland Agribusiness, afaceri de 13,3 milioane de lei și profit net de 800.000 lei, în creștere cu 142% în S1 2021

florin radu, agroland Sursa foto: Agroland

Agroland Agribusiness a înregistrat o cifră de afaceri de 13,3 milioane lei, în creștere cu 33,4% în S1 2021, față de aceeași perioadă a anului precedent. Profitul net a înregistrat o majorare semnificativă, de 141,9%, și a ajuns la 795.116 lei. Aceste rezultate confirmă estimările inițiale ale reprezentanților Agroland Agribusiness și marchează cel mai profitabil semestru din activitatea companiei, care a debutat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), pe 15 iunie.

De asemenea, indicele EBITDA arată îmbunătățirea considerabilă a profitabilității activității Agroland Agribusiness. Astfel, dacă în prima jumătate din 2020, EBITDA a fost 397.373 lei, în S1 2021 valoarea acestui indicator s-a majorat substanțial, cu 146,99%, până la 981.485 lei. Marja EBITDA, care funcționează ca un barometru al sănătății și performanței unei companii, a atins 7,36%, aproape dublul procentului calculat pentru primul semestru din 2020, 3,97%.

„Evoluția favorabilă pe care am avut-o în primul semestru al anului se datorează atât strategiei de business orientată către dezvoltare și inovare, cât și capitalizării prin intermediul plasamentului privat de acțiuni. Motorul creșterii este cu siguranță efortul concertat din ultimii patru ani și jumătate, pentru care suntem recunoscători echipei, partenerilor de afaceri, colaboratorilor și investitorilor, precum și Agroland care ne-a fost în permanență alături. De remarcat este curba ascendentă a pieței pe care activăm, vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și organică și tranzacționarea cu cereale. Acest segment nu doar că nu a fost prejudiciat de criza generată de pandemie, dar traversează o perioadă benefică, încărcată de oportunități”, a explicat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

Una dintre ariile pe care compania se va concentra în viitor rămâne cea a proiectelor agri-tech, prin incubatorul de business AgTech TM, dezvoltat în parteneriat cu Agroland și Ascendis. În 2021, contribuția Agroland Agribusiness a constat în finanțarea, cu câte 10.000 euro, a două dintre cele cinci start-up-uri câștigătoare ale competiției.

„Una dintre cele mai importante direcții de business, pe care o vom urma în următoarele luni, este agricultura ecologică. Plănuim să încheiem cât mai multe parteneriate cu fermieri care cultivă organic sau care se află în diferite etape de conversie către agricultura ecologică. Suntem implicați în discuții pentru a pune bazele unei linii proprii de produse organice. Credem că agricultura ecologică, o tendință care se manifestă de mai mulți ani la nivel global, este agricultura viitorului. Potențialul mare este dat de schimbarea preferințelor publicului, către produsele bio”, a conchis Florin Radu.

Listarea pe Bursă și plasamentul privat au impulsionat considerabil activitatea Agroland Agribusiness datorită atragerii de fonduri în valoare de 6 milioane lei, ceea ce a generat o apreciere a valorii companiei la circa 30,4 milioane lei. Fondurile obținute au fost utilizate pentru accelerarea dezvoltării Agroland Agribusiness, prin intensificarea ritmului și cantităților de inputuri agricole achiziționate și comercializate, precum și pentru crearea unor produse personalizate, după rețete proprii.

Compania a lansat ieri o emisiune de obligațiuni de 10 milioane de lei la BVB.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: