Clasamentul celor mai bune programe de recompense ale companiilor aeriene la nivel global

Air France Sursa foto: Air France

Point.me, o platformă de căutare de puncte și recompense de călătorie, a clasificat 62 de programe globale de recompensare a companiilor aeriene pe baza a nouă criterii, cei mai importanți factori fiind ușurința de a câștiga mile, ratele de răscumpărare, disponibilitatea pe liniile aeriene partenere și ușurința de rezervare, transmite CNN.

Flying Blue, un program de fidelizare atașat Air France și KLM, este programul de recompense al companiilor aeriene nr. 1 la nivel mondial, conform clasamentului. Programul Air Canada, Aeroplan, se află pe locul 2, iar United Mileage Plus ocupă locul 3 pe lista globală.

Clasamentul din acest an este prima ediție a ceea ce urmează să fie o listă anuală a Point.me, o platformă menită să ajute clienții să obțină cea mai bună valoare din punctele lor.

„Vrem să oferim acea transparență și încredere în câștigarea și răscumpărarea punctelor și să-i ajutăm pe oameni să nu simtă că acesta este un Vest Sălbatic în care nu înțeleg cum să folosească punctele. Ei nu știu ce programe sunt bune. Vrem să aducem această claritate”, a declarat Tiffany Funk, președintele și co-fondatorul companiei, în cadrul unei conferințe telefonice de prezentare a clasamentului.

Pe o scară de 100 de puncte, Flying Blue și-a depășit cel mai apropiat concurent cu mai mult de 15 puncte, cu un scor de 93,06. Point.me a citat ca puncte forte ale programului „ușurința de a câștiga puncte prin parteneriatele sale extinse și valorile mari de răscumpărare”. Aeroplan de la Air Canada a obținut note mari pentru „disponibilitatea locurilor de recompensă pe liniile aeriene partenere cu cea mai extinsă rețea la nivel global și rute generoase”.

United Airlines a primit o atenție negativă în ultimii ani, deoarece a reevaluat experiența de zbor pentru cei mai frecvenți pasageri, a recunoscut Funk, „dar sunt de fapt foarte competitivi în mulți parametri și sunt excelenți pentru cei care zboară mai puțin frecvent”.

Transportatorii britanici Virgin Atlantic și British Airways au completat top 5 pe lista globală cu o egalitate. Transportatorii americani American (nr. 6), Alaska (nr. 7) și JetBlue (nr. 9) au intrat, de asemenea, în top 10 pe lista globală.

Delta Air Lines nu a apărut în top 10 global. Platforma a clasificat, de asemenea, companiile aeriene în funcție de regiune, unde Delta s-a clasat pe locul 8 în rândul transportatorilor din America de Nord. Funk a sugerat că Delta a deprioritizat în mod intenționat SkyMiles în ultimii ani, punând mai mult accent pe domenii precum operațiunile, saloanele de aeroport și echipajul pentru a construi loialitatea.

Programul Air Canada a condus clasamentul din America de Nord, cu Avianca LifeMiles pe locul 1 în America Latină, Qatar Airways Privilege Club ocupând primul loc în regiunea Orientul Mijlociu și Africa și Cathay Pacific Asia Miles, Singapore Airlines KrisFlyer și ANA Mileage Club la egalitate pentru primul loc în regiunea Asia-Pacific.

Într-un peisaj din ce în ce mai confuz, mulți călători frecvenți se plâng că punctele lor de zbor nu mai valorează la fel de mult ca înainte. Săptămâna trecută, Departamentul Transporturilor din SUA a anunțat o anchetă privind protecția consumatorilor în cadrul programelor de fidelizare ale companiilor aeriene americane.

„Scopul nostru cu această anchetă este să ne asigurăm că recompensele clienților sunt protejate împotriva oricăror practici care le-ar diminua valoarea, beneficiile sau disponibilitatea”, se arată într-o scrisoare a Departamentului Transporturilor către directorii executivi ai American Airlines, Delta Air Lines, Southwest Airlines și United Airlines.

Funk a declarat că, în general, o astfel de investigație ar trebui să ajute. „Cred că se referă la această confuzie generală și la stresul pe care oamenii îl au cu privire la programele de loialitate și la faptul că nu sunt siguri dacă primesc de fapt o valoare bună.”

O regulă de bază pentru călători: „Dacă oamenii nu primesc cel puțin un penny pe punct atunci când își folosesc milele, cel mai probabil ar fi mai bine să folosească un card cu cashback”, a spus Funk, decât să încerce să câștige puncte direct prin programul de fidelizare al unei companii aeriene.

„Cel mai bun mod de a avea acces la toate aceste programe și la oportunitățile cu valoare ridicată de acolo este să vă transferați cheltuielile către un card de credit care oferă puncte flexibile sau transferabile”, a spus ea.

Primele 10 programe de recompense ale companiilor aeriene din lume

Iată care sunt primele 10 programe la nivel mondial și scorurile lor pe o scară de 100 de puncte, conform analizei Point.me:

1. Flying Blue (Air France and KLM): 93.06

2. Air Canada Aeroplan: 77.43

3. United MileagePlus: 72.22

4. British Airways Executive Club: 69.10 (tie)

4. Virgin Atlantic Flying Club: 69.10 (tie)

6. American Airlines AAdvantage: 68.06

7. Alaska Airlines Mileage Plan: 65.97

8. Qatar Airways Privilege Club: 62.85

9. JetBlue TrueBlue: 61.81

10. Avianca LifeMiles: 59.72

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: