Gigantul producător de baterii Northvolt va face economii substanţiale şi va concedia angajaţi din cauza cererii reduse de vehicule electrice

mașină hibrid încărcare electrică Sursa foto: Pxabay

Northvolt, un producător major de baterii pentru industria europeană de vehicule electrice, a anunţat luni că intenţionează să reducă locurile de muncă, să închidă unul dintre centrele sale de producţie şi să iniţieze discuţii cu parteneri şi investitori pentru a asigura viitorul unei unităţi din Polonia, transmite CNBC, citată de News.ro.

Cu sediul în Stockholm, Suedia, Northvolt este una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie private din Europa, care fabrică baterii litiu-ion pentru industria vehiculelor electrice. Are parteneriate cu o serie de mari producători auto europeni, inclusiv cu Volkswagen şi Volvo.

În urma unei revizuiri strategice a afacerii sale, Northvolt a spus că trebuie să ia ”câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forţei noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operaţiuni”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Firma nu a dezvăluit detalii despre câte locuri de muncă ar fi afectate, declarând: ”Nu au fost luate decizii finale cu privire la natura precisă a vreunei redimensionări. Rămânem în discuţii constructive cu sindicatele şi ne vom asigura că se depun toate eforturile pentru a minimiza nevoia de concedieri”.

Producătorul de baterii a citat ”un mediu macroeconomic provocator şi reevaluarea noastră ulterioară a priorităţilor pe termen scurt ale Northvolt” drept motive-cheie din spatele deciziei sale de a se lansa în acţiunea de reducere a costurilor.

”Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activităţii noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creştere, care să contribuie la ambiţiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a spus Peter Carlsson, CEO al Northvolt şi co-fondator, într-un comunicat.

Northvolt s-a confruntat cu o serie de presiuni în ultimele luni – nu în ultimul rând provocările legate de cerere cu care se confruntă industria mai largă a vehiculelor electrice.

În Europa, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 3% de la an la an în luna mai, potrivit datelor publicate în iulie de Observatorul European al Combustibililor Alternativi.

Înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10% de la an la an, la 226.000.

Northvolt s-a confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a-şi îndeplini obiectivele de producţie înalte.

În iunie, compania a înregistrat un eşec semnificativ atunci când BMW, anterior un partener cheie, a anulat o afacere în valoare de 2 miliarde de euro pentru livrarea de baterii EV începând din 2024.

BMW a declarat la acea vreme că afacerea a fost anulată din cauză că Northvolt nu a putut livra la timp.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: