Micile mașini electrice din orașele viitorului. Ce propuneri au producătorii auto

microlino foto Sursa foto: microlino-car.co

Automobilele electrice minuscule şi economice vor să îi convingă pe orăşenii blocaţi în trafic, transmite agenția AFP, prezentând câteva modele aduse la salonul auto internațional.

La salonul auto internaţional, care se desfăşoară zilele acestea la Munchen, modelul Microlino (cu o lungime de 2,5 metri şi o greutate de 500 de kilograme) îi primeşte pe vizitatori cu portiera sa care se deschide în faţă, transmite AFP, citată de Agerpres. Inspirat din vechiul BMW Isetta, care în anii 1950 s-a vândut la nivel mondial, această mică citadină electrică promite o autonomie cuprinsă între 100 şi 200 de kilometri şi un preţ începând de la 12.500 de euro, fără primele acordate de stat.

“Aceasta nu este o maşină!” susţine Wim Ouboter, fondatorul mărcii suedeze de trotinete Micro. “Dar sunteţi protejaţi de intemperii şi are instalaţie de încălzire”, adaugă Ouboter.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Lansat pe piaţă încă din 2020 la un preţ de aproximativ 6.000 de euro, Citroën Ami s-a vândut în 8.500 de exemplare în Franţa şi Italia, înainte de lansarea pe pieţe din Spania, Belgia şi Portugalia.

Alte modele renumite, de la Fiat 500 la Smart şi Mini, au arătat deja calea prin reconversia în vehicule electrice, însă ele vizează mai degrabă o clientelă premium.

Renault s-a lansat şi el pe acest segment în 2012 cu modelul Twizy, un fel de scuter acoperit în care pasagerul stă în spatele şoferului, care a ajuns la peste 30.000 de exemplare vândute între timp.

În condiţiile în care costul prohibitiv al bateriilor face modelele electrice mai scumpe decât automobilele pe benzină, constructorii încearcă să prezinte soluţii cât mai ieftine posibil. În paralel, producătorii îşi prezintă mini-modelele ca o soluţie la blocajele de trafic şi poluare oraşelor, urmărind şi confortul oferit de transportul individual.

Aceste mici modele au vocaţia necesară pentru a echipa flotele aplicaţiilor pentru închirieri auto sau ” pentru a recrea o legătură cu persoanele mai tinere care nu vor neapărat să cumpere un automobil”, subliniază José Baghdad, analist la firma de consultanţă PwC.

La rândul său, constructorul auto francez Citroën informează că 77% din cei care cumpără un model Ami au o familie cu doi adolescenţi. Însă utilizarea acestui model s-a extins dincolo de metropole: 46% din utilizatori trăiesc în mici aglomerări urbane şi 26% în zonele rurale.

În China, mica Wuling Hong Guang Mini EV (2,9 metri, un cost mai mic de 5.000 de euro) domină vânzările de automobile electrice, în faţa Tesla.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: