Antreprenor cu valoare adăugată: Massif, un brand românesc de mobilă din lemn masiv, dorește să aibă fabricile sale în fiecare țară din Europa

Masif_pat lemn

Massif este un brand românesc de mobilă din lemn masiv, care a luat naștere „dintr-o nevoie personală de mobilier personalizat de înaltă calitate”, după cum spun fondatorii. Afacerea a fost pornită în Timișoara în urmă cu 7 ani de Daniel Miljkovic, care acum este CEO și de Alex Bordea, în prezent Head of Marketing.

Daniel Miljkovic, CEO Massif

„Suntem 5 în echipă, dintre care 2 cofondatori. Suntem o echipă destul de bine închegată și urmează să ne mărim echipa în următoarele luni”, spune Daniel Miljkovic.

Acum, întrebat cum ar descrie Massif, Daniel Miljkovic a explicat că, pe scurt, Massif produce mobilă din lemn masiv rezistentă și personalizabilă, iar, pe lung: „Avem un model de business bazat pe Industry 4.0 și care ne permite să nu ținem stocuri de produse finite și să oferim produsele în orice culoare și/sau dimensiune. Avem propria tehnologie de producție astfel că mai bine de jumătate din mașinăriile folosite sunt dezvoltate de noi in house.”

Daniel Miljkovic a povestit pentru Economedia că firma a apărut întrucât „este o nevoie în piață pentru astfel de mobilier și oferta este relativ limitată”. „Se produce foarte multă mobilă din lemn masiv în România, dar mare parte merge la export către Vestul Europei. În România se importă foarte multă mobilă din PAL din Polonia, Turcia și China. Noi credem că piața românească vrea mai multe opțiuni și pe mobilier din lemn masiv”, spune Miljkovic.

Afacerea a pornit cu o investiție inițială de 7.000 de euro, dar pe parcursul a 4 ani au fost investiți în total aproximativ 170.000 de euro. Cea mai recentă rundă de investiție de 100.000 de euro a venit anul trecut de la un grup de investitori privați din România.

„Am fi vrut să apelăm la fonduri europene dar noi ne producem în mare parte propria aparatură și asta nu este o cheltuială eligibilă. Pe viitor vom apela cu siguranță și la fonduri europene pentru diverse alte investiții”, a mai spus Daniel Miljkovic.

Oferta companiei include peste 100 de produse, dar cele mai bine vândute sunt paturile. „Venim pe piață cu produse extrem de rezistente (am urcat o mașină de 1.400 kg pe un pat) și personalizabile (orice dimensiune și orice culoare). De asemenea oferim și o garanție de 30 de ani”, enumeră el o parte dintre avantajele cu care atrag clienții.

Promovarea se face sub brandul Massif și vânzarea, doar prin site-ul massif.ro. dar la anul ar putea deschide un showroom micuț unde clienții pot vedea și experimenta calitatea produselor.

Cum a apărut ideea acestui nume? „Numele este derivat din adjectivul ”masiv”. La momentul fondării căutam un alt mod de a spune ”masiv” pentru a reflecta modelul nostru de business diferit și așa am ajuns la Massif.”, povestește fondatorul.

Acum, afacerea este una profitabilă, însă câștigurile sunt reinvestite în creștere. „Succesul vine din modelul de business bazat pe Industry 4.0 și care noi considerăm că este viitorul în majoritatea industriilor de producție. Ne ajută foarte mult faptul că ne-am dezvoltat propria tehnologie de producție (Computer Numerical Control – CNC-uri etc.) și că designul de produs, IT-ul și Marketing-ul le facem in house. Anul acesta vom încheia cu o cifră de afaceri de cel puțin 300.000 de euro, dublu față de anul trecut și avem ca obiectiv cel puțin 1.000.000 de euro la anul”, mai spune Miljkovic. 

Drumul până la profit și dezvoltare nu a fost ușor. Au fost dificultăți mai ales cu materia primă, aparatura și finanțarea, dar „ni s-au alăturat mai mulți investitori pe parcurs care ne-au ajutat să depășim momente dificile”, a mai spus Daniel Miljkovic.

Cât despre materia primă, adică lemnul, acest provine din România, iar furnizorii au fost până acum doar firme românești.

Planurile de viitor includ atragerea de noi investiții, mai ales că produsele sunt vândute și în afara României.

„Suntem în discuții pentru o nouă rundă de investiție de 250.000 de euro care să ne ajute să ne scalăm producția pentru a ne atinge obiectivul de anul viitor. Avem vânzări constante și în creștere pe piața din Irlanda prin massif.ie. Am ales Irlanda pentru că este în UE și are ca limbă nativă engleza. Asta ne-a ajutat pentru că a făcut mai ușoară intrarea pe piață, fiind toți vorbitori fluenți de engleză”, afirmă Miljkovic.

Iar planul lor este unul mult mai ambițios: „Viziunea pe termen lung este să avem fabrici Massif în fiecare țară din Europa.”

Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: