EXCLUSIV Autostrada A7 Buzău – Focșani: UMB a cerut și a primit o extensie până în ianuarie 2025 pentru lotul 1, dar își asumă punerea în circulație până la finalul anului

A7 Buzau - Focsani Autostrada

Constructorul băcăuan UMB a solicitat și a primit de la CNAIR o extensie de 5 luni, până în ianuarie 2025, pentru lotul 1 al Autostrăzii A7 Buzău – Focșani, dar constructorul își asumă punerea în circulație a tuturor celor 82 de kilometri ai tronsonului până la finalul anului, a confirmat Compania de Drumuri, în exclusivitate, pentru Economedia.

„Durata de execuție a lucrărilor în cadrul acestui contract a fost decalată cu 154 zile calendaristice, din data de 05 august 2024, potrivit Programului de Execuție și Referință prezentat de antreprenor. Astfel că noua dată de finalizare a întregului proiect este 6 ianuarie 2025, dar constructorul și-a asumat punerea în circulație a celor 82,44 km dintre Buzău și Focșani până la finalul anului 2024”, arată răspunsul transmis de CNAIR.

Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, cu o lungime totală de 4,6 km de autostradă, alături de aproximativ 8 km de drum de legătură, avea termen de finalizare luna august a acestui an. Segmentul va avea 1 nod rutier și 4 poduri și pasaje (din care cel peste râul Buzau va fi al doilea ca lungime în România – aproximativ 1,3 km).

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea anterior că acest lot, alături de loturile 2 și 4, se vor da în circulație la jumătatea lunii octombrie, iar podul și lotul 3 vor fi gata la finalul lunii noiembrie. Și mai înainte, ministrul Grindeanu anunța că primii kilometri din Autostrada Moldovei (A7) ar urma să fie deschiși la sfârșit de iulie, început de august.

Asociația Pro Infrastructura arăta, la începutul lunii iulie, că firma băcăuană UMB a stabilit probabil un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp, pe A7 Buzău-Focșani, însă șoferii tot nu vor putea circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024.

Cele mai recente imagini cu Lotul 1 din A7 Buzău – Focșani, filmate de „Răducu P Drum”:

Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat are o lungime de 30,8 km, iar termenul contractual de finalizare este luna aprilie 2025. Însă, în ritmul actual, circulația și pe acest lot va fi deschisă în 2024, estima directorul general al CNAIR Cristian Pistol. Săptămâna trecută, grupul UMB a început trasarea marcajelor rutiere. În paralel, antreprenorul român continuă așternerea ultimelor porțiuni de asfalt iar ulterior va finaliza trasarea marcajelor pe întregul lot.

Lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, cu o lungime de 36,1 km, este tot „în curtea” UMB. Lucrările de artă vizează construcția a 18 poduri și un pasaj, din care podul de 380 m peste DJ 205R și pârâul Râmna este de o complexitate tehnică ridicată.

Pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord este cunoscut drept „cocoașa Focșani”, cu 10,9 km de autostradă, la care se adaugă alți câțiva km de drum de legătură cu DN2 și DN2D. Termenul de finalizare era trimestrul III al acestui an. Lucrările de artă vizează construcția a 6 poduri și un pasaj, precum și a 2 noduri rutiere, drumul de legătură cu A7 fiind delimitat cu parapete de tip New Jersey.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O manevră ca facturile să fie depuse in 2025 și plata acestora să se facă la anul. In momentul de față CNAIR datorează UMB cca 2 miliarde de lei . Pentru acest favor , in mod sigur CNAIR și MT vor fi obligate in viitor. Pe undeva UMB merită un tratament special pentru că prin valorile licitate ( cca 80% din valoarea bugetată ) a adus economii uriașe CNAIR. De asemenea execută lucrările din resurse proprii și agreează cu CNAIR eșalonarea plăților . Cu alte cuvinte CNAIR este dator vândut care UMB.
    Nicio altă companie nu lucrează in acest mod. La licitații MAKYOL a copiat modelul UMB și a câștigat Sibiu – Făgăraș.
    In rest numai de bine.

    • Daca ce spui acolo este adevarat inseamna ca autostrazile din Ro vor trage frana de mana de la anul… evident, dupa alegeri se strange si cureaua – tipic ultimilor 30 de ani.
      Poate A7 va continua ca are finantare PNRR, dar celelalte… dumnezeu cu mila.

      • A mutat guv.ro fondurile PNRR de la trenurile cu hidrogen la autostrazi!🤭
        Oricum de la anul autostrazile din Ro vor fi precum Mănăstirea lui Manole!
        Fără fonduri totul se prăbușește!
        Nu ca ar fi bine acum cu 40 de km de autostrada pe an si hei rup cât cuprinde!😫

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.