Studiul de fezabilitate pentru Drumul Radial 6-7 București, sectorul Afumați-Est Expres, a fost scos la licitație

Drumuri-radiale-Bucuresti-Sursa-foto-Facebook-Nicusor-Dan-e1635852233861

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a scos la licitație realizarea documentației tehnice și studiului de fezabilitate pentru proiectul de infrastructură „Orbital București Drumul 6-7, mai precis sectorul Afumați-Est Expres, un contract de 19 milioane lei care se întinde pe 17 luni.

Proiectul face parte din obiectivul mai amplu „Orbital București” și urmărește îmbunătățirea conectivității în zona metropolitană. Inițial, DR6 – Afumați Expres trebuia să conecteze Autostrada A0 cu DN2 și să ofere astfel o variantă de ocolire a localității Afumați, pe o distanță de 4,39 km. Pe de altă parte, DR7 – Est Expres era proiectat să lege Moara Domnească de Autostrada A0, traversând Dobroești, Pantelimon și DNCB pe un traseu de 6,1 km, cu un cost estimat de 58,3 milioane de euro.

Cele două proiecte au fost contopite cu scopul de a facilita accesul către București în nord-estul Capitalei.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operational Transport POT 2021-2027. Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru Drumul Radial Afumați Est Expres este 9 octombrie. Implementarea acestor proiecte este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale, al cărui scop constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului A0, intersectând 30 localități din zona metropolitană. Proiectul, o investiție de aproximativ 600 de milioane de euro, se va derula printr-un parteneriat între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și autoritățile locale – CJ Ilfov.

Inițial, planul era de a realiza 10 drumuri radiale, însă în cele din urmă au rămas 8, după ce unul dintre ele a devenit DR 10 Măgurele Expres, iar altul va fi lărgirea A1 spre Pitești la 3 benzi.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

  • Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
  • Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 – DNCB – Calea Giulești
  • Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
  • Pipera Expres: 8,30 km, realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
  • Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN
  • Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
  • Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
  • Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
  • Măgurele Expres: realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Niste muhaiale, pana termina ei studiile de fezabilitate nu o sa mai aiba loc pentru sosele…. idi..i.
    Unde trebuia sa intersecteze giulesti expres dj601 a inceput din vara asta constructia unui cartier de case… pute pamantul sub ei…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.