Renault vrea să amâne interzicerea vehiculelor hibride. Reprezentanții grupului francez spun că 2040 este o ţintă mult mai realistă, în special pentru marca Dacia

DACIA JOGGER Sursa foto: Dacia

Grupul auto francez Renault va milita împotriva propunerilor Comisiei Europene vizând interzicerea vehiculelor hibride din 2035, informează publicaţia Autocar, citată de Agerpres. Grupul susţine că un termen limită mai realist ar presupune prelungirea perioadei de tranziţie cu încă cinci ani.

Cu ocazia salonului auto de la München, directorul de inginerie de la Renault Group, Gilles Le Borgne, a spus că 2040 este o ţintă mult mai realistă, în special pentru marca Dacia şi clienţii care pun un accent mai mare pe accesibilitate.

“În primul rând, vreau să fie foarte clar că nu ne opunem la tranziţie, am fost primii care au vândut vehicule electrice şi avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decât orice alt producător”, a spus Gilles Le Borgne.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Dar există trei motive clare pentru care credem că prelungirea tranziţiei are sens. Primul, vrem să fim absolut siguri că infrastructura este adecvată cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie. Acest lucru este departe de o certitudine şi nu are sens să mergem mai repede. În al doilea rând, deşi avem încredere absolută că dispunem de tehnologia necesară (în condiţiile în care vehicule hibride, hibride de tip plug-in şi vehicule electrice pe baterie sunt toate disponibile la vânzare în prezent), nu ştim dacă avem şi clienţii care doresc şi, mai important, şi-o pot permite. În cele din urmă, şi cel mai important, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Modificarea uzinelor noastre la noile tehnologii nu este un proces simplu, şi adaptarea forţei noastre de muncă va avea nevoie de timp. Nu poţi să faci această schimbare peste noapte şi un astfel de interval de timp ar fi dificil pentru noi şi chiar mai dificil dacă iei în calcul şi lanţul de furnizori”, a precizat Gilles Le Borgne.

“Cu toate acestea, vreau să fiu clar: nu militez pentru amânarea termenului limită din motive ce ţin de tehnologie. Noi suntem gata. Am spus că 90% din vehiculele vândute de Renault în 2030 vor fi vehicule electrice pe baterie. Dacă în cazul Alpine proporţia va fi de 100%, în cazul Dacia credem că va fi mai aproape de 10%. Societatea este construită pe libertatea de mişcare, însă dacă nu este accesibilă va avea un impact nedorit. Oamenii trebuie să se deplaseze şi o marcă populară cum este Renault trebuie să fie capabilă să le oferă o şansă să facă acest lucru într-un mod practic şi la un preţ accesibil”, a adăugat directorul de inginerie de la Renault Group.

Vinerea trecută, Dacia a prezentat modelul Jogger, primul model hibrid al mărcii Dacia. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie şi care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piaţă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: