Lupta conceptelor electrice premium la IAA Munchen. Competiție între Audi, Mercedes și BMW

audi Sursa foto: Audi

Producătorii auto de lux germani, Audi, Mercedes și BMW se întrec în a oferi mărci auto noi, electrice, concepute pentru a lua ochii și, poate mințile” celor cu putere financiară, capabili să se adapteze la noile provocări de pe piața auto, unde mai toate modele sunt ceva mai scumpe decât în anii trecuți, în speciali din cauza penuriei de semiconductori, dar și condițiilor generale de pe o nouă piață, creată de pandemie, dar și de ofensiva UE pentru reducerea poluării.

Astfel, la câteva săptămâni după cabrioul electric „Skysphere Concept”, Audi a prezentat studiul conceptual Grandsphere, un model de lux lung de 5,35 metri, cu sistem de acționare electric și funcții de conducere semi-autonome. Compania germană vorbește chiar despre un „avion privat pentru drum”.

Cum Audi vrea să vândă ultimul motor cu combustie în 2033 conceptul Grandsphere se bazează pe Premium Platform Electric (PPE). Utilizarea unei platforme existente pentru un studiu de concept pare neobișnuit, dar în acest caz are sens – întrucât platforma electrică pură oferă tot ce au nevoie designerii pentru Grandsphere în ceea ce privește unitatea. Și sugerează o apropiere de producția de serie.

În cazul studiului care va fi prezentat la IAA Mobility, acesta include un pachet de baterii de 120 kWh instalat între axe (ampatamentul este chiar de trei metri). Conceptul Grandsphere de 120 kWh ar trebui să poată fi încărcat de la cinci la 80% în 25 de minute.

Mercedes nu stă degeaba

Mercedes a prezentat EQE cu o zi înainte de IAA Mobility. Omologul electric al clasei E împarte atât platforma, cât și  caracteristici de bază ale designului cu cele mai mari EQS.

Cu o lungime de 4,94 metri, EQE joacă în aceeași ligă ca actuala Clasă E a seriei 213. Cu toate acestea, în ceea ce privește ampatamentul, EQE, bazat pe platforma electrică de clasă de lux EVA2, depășește în mod clar modelul motorului cu ardere de la 3,12 la 2,93 metri.

Sursa foto: Daimler

Parbrizul, acoperișul și luneta sunt întinse peste mașină ca un arc, în timp ce consolele și capota platformei electrice sunt destul de scurte. Faptul că EQE seamănă puternic cu EQS mai mare nu se datorează doar liniilor și proporțiilor – designerii au ales, de asemenea, un aspect foarte asemănător pentru grila panoului negru și faruri. Iar mașina va avea până la 660 de kilometri de autonomie.

În ceea ce privește specificațiile tehnice, Mercedes a anunțat două variante care vor fi lansate pe piață, însă a dat detalii doar despre una. EQE 350 trebuie să aibă o putere de 215 kW și să utilizeze bateria de 90 kWh, care, în funcție de echipament, ar trebui să fie în mod ideal suficientă pentru 660 de kilometri conform WLTP.

De asemenea, Mercedes promite că bateria va funcționa 10 ani sau 250.000 de kilometri.

Va fi lansat și Mercedes AMG EQS

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC + este primul model de producție electrică de la AMG. Filiala de performanță a Mercedes a echipat deja câteva mașini sport SLS cu patru motoare electrice în urmă cu câțiva ani, dar nu le-a lansat ca modele de producție.

EQS 53 4MATIC +, pe de altă parte, trebuie să se conformeze cu două motoare. În versiunea de bază, motorul e de 484 kW cu un cuplu maxim de 950 Nm. Acest lucru ar trebui să permită AMG-EQS să accelereze la 100 km / h în 3,8 secunde, depășind 220 km / h.

Sursa foto: Daimler

Cu pachetul opțional „AMG Dynamic Plus”, până la 560 kW putere și 1.020 Nm cuplu, realizabile în modul „Race Start” cu „funcția Boost”. Sprintul la 100 km / h este atins apoi în 3,4 secunde, iar viteza maximă este ridicată la 250 km / h. De altfel, potrivit AMG, ambele cifre de accelerație pot fi realizate numai atunci când bateria este încărcată cu cel puțin 80%.

Plusul din denumirea modelului înseamnă că mașina are cea mai mare dintre cele două baterii din EQS, adică cea cu 107,8 kWh de energie utilizabilă.

În ceea ce privește puterea de încărcare, versiunea AMG este aceeași cu modelul de serie: până la 200 kW este posibil la încărcătorul rapid, iar electricitatea pentru 300 de kilometri WLTP ar trebui să poată fi reîncărcată în 15 minute.

Și BMW se mișcă

Aflat pe teren propriu, BMW va prezenta forma și elementele cheie de design ale următoarei generații a Seriei 7 într-un vehicul concept, a declarat o sursă a companiei pentru Automotive News Europe.

Conceptul va fi primul vehicul BMW Group care se bazează pe arhitectura Neue Klasse, care este proiectată să fie în primul rând complet electrică, dar poate găzdui și motoare diesel sau pe benzină, inclusiv hibrizi conectabili.

Arhitectura New Class va fi pilonul central în planul BMW de a avea modele complet electrice pentru cel puțin jumătate din livrările globale până în 2030.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: