Constructorul băcăuan UMB are în luna august termene pentru finalizarea loturilor 1 și 4 ale Autostrăzii A7 Buzău – Focșani și pentru Centura Timișoara, însă este probabil să nu respecte termenul pentru cel puțin unul dintre contracte.
Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, cu o lungime totală de 4,6 km de autostradă, alături de aproximativ 8 km de drum de legătură, este la un stadiu fizic de 45%. Termenul de finalizare pentru UMB este luna august a acestui an.
Segmentul va avea 1 nod rutier și 4 poduri și pasaje (din care cel peste râul Buzau va fi al doilea ca lungime în România – aproximativ 1,3 km).
La mijlocul lunii iulie, constructorul român începuse montarea grinzilor metalice la pasajul peste râul Buzău. Viaductul de pe lotul Buzău-Vadu Pașii are o lungime de 1,3 kilometri și este cea mai importantă structură de pe lotul de 4,6 kilometri care trebuie terminat luna aceasta, conform contractului.
Conform Moldova Vrea Autostradă, probabilitatea de a finaliza complet acest contract în termenul 4.08.2024 este scăzută, în ciuda unei mobilizări exemplare a UMB.
Asociația Pro Infrastructura arăta, la începutul lunii iulie, că firma băcăuană UMB a stabilit probabil un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp, pe A7 Buzău-Focșani, însă șoferii tot nu vor putea circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024.
Lotul 1 Buzău – Focșani (cu podul peste râul Buzău) ar fi primul contract al UMB unde nu respectă termenul fără să i se dea o prelungire justificată.
Pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, cunoscut drept „cocoașa Focșani”, cu 10,9 km de autostradă, la care se adaugă alți câțiva km de drum de legătură cu DN2 și DN2D, UMB este la stadiu fizic de 50%, dar acesta este mult depășit de realitatea din teren. Termenul de finalizare este trimestrul III al acestui an. Lucrările de artă vizează construcția a 6 poduri și un pasaj, precum și a 2 noduri rutiere, drumul de legătură cu A7 fiind delimitat cu parapete de tip New Jersey.
„Cu mobilizarea actuală din teren a celor de la UMB și ținând cont că lunile de vară sunt cele mai propice șantierelor, probabil că acest lot va fi finalizat la termen, cu un mic semn de întrebare legat de drumul de legătură, unde este posibilă o ușoară întârziere”, arăta recent Moldova Vrea Autostradă.
Pe Centura Timișoara cu o lungime de 25 km, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara la mijlocul lunii iulie la Timișoara că lucrările ajunseseră la 92%.
Pe șantier sunt, zilnic, aproximativ 370 de persoane, de la muncitori, la mecanici, șoferi sau laboranți și peste 100 de utilaje și autobasculante. Se lucrează în continuare non stop, în 2 schimburi a câte 12 ore, scrie Expres de Banat.
„Deschiderea va fi în august. Jumătatea – finalul lunii august se va finaliza și se va da în circulație”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, deși un termen mai realist este luna septembrie.