Air New Zealand devine primul mare transportator care renunță la obiectivul privind emisiile de carbon

Air New Zealand Sursa foto: Facebook/ Air New Zealand

Air New Zealand a renunțat la obiectivul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru 2030, acuzând dificultățile întâmpinate în obținerea unor avioane mai eficiente și a unor combustibili sustenabili pentru avioane.

Această decizie face din Air New Zealand primul mare transportator aerian care renunță la un astfel de obiectiv privind schimbările climatice, scrie BBC.

Compania aeriană a adăugat că lucrează la un nou obiectiv pe termen scurt și că își menține angajamentul față de un obiectiv la nivelul întregii industrii de a obține emisii nete zero până în 2050.

Se estimează că industria aviatică produce aproximativ 2% din emisiile globale de dioxid de carbon, pe care companiile aeriene au încercat să le reducă prin măsuri care includ înlocuirea aeronavelor mai vechi și utilizarea de combustibil din surse regenerabile.

“În ultimele luni, și mai ales în ultimele câteva săptămâni, a devenit evident, de asemenea, că potențialele întârzieri ale planului nostru de reînnoire a flotei reprezintă un risc suplimentar pentru atingerea obiectivului”, a declarat Greg Foran, Chief Executive Officer al Air New Zealand.

În 2022, Air New Zealand a adoptat un obiectiv pentru 2030 de reducere a emisiilor sale cu aproape 29%.

Acesta a fost mult mai ambițios decât obiectivul de reducere cu 5% pentru aceeași perioadă stabilit de industria aviatică mondială.

Combustibilii de aviație sustenabili (Sustainable Aviation Fuels – SAF) reprezintă o parte esențială a strategiei sectorului de reducere a emisiilor, însă companiile aeriene au avut dificultăți în a achiziționa cantități suficiente.

“Prețul SAF este mai mare decât al combustibililor tradiționali și nu există suficientă capacitate de producție la scară largă”, a declarat Ellis Taylor de la firma de analiză a aviației Cirium.

“Întârzierile în livrarea de noi aeronave afectează companiile aeriene din întreaga lume, atât Boeing, cât și Airbus livrând mai puține avioane noi în ultimii ani, în mare parte din cauza unor probleme în lanțurile de aprovizionare mai largi ale producătorilor”, a adăugat el.

Gigantul aerospațial Boeing s-a confruntat cu o serie de probleme majore în ultimii ani.

Luna aceasta, compania Boeing a fost de acord să pledeze vinovată pentru o acuzație de conspirație frauduloasă, după ce SUA a constatat că societatea a încălcat un acord menit să o reformeze după două prăbușiri fatale ale avioanelor sale 737 Max, care au ucis 346 de pasageri și membri ai echipajului.

De asemenea, firma a fost supusă unui control sporit după ce un panou de ușă al unui avion Boeing operat de Alaska Airlines a explodat imediat după decolare și a forțat avionul să aterizeze.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: