Fluctuația mare de personal și lipsa abilităților de management, principalele provocări cu care se confruntă angajatorii din domeniul ospitalității

chelner restaurant bacsis sursa pexels

Angajatorii din domeniul ospitalității trebuie să investească în strategii de recrutare eficiente, în programe de formare continue și să creeze un mediu de lucru care să atragă și să rețină talentele de top, pentru ca acest sector al economiei să își continue dezvoltarea, potrivit unui comunicat de presă al Camerei de Comerț Elveția-România.

Aceasta a fost una dintre concluziile investitorilor români și elvețieni prezenți la evenimentul„Susținerea capitalului uman în industria ospitalității: programul de formare postuniversitară <SHM>” organizat ieri, de Academia de Studii Economice din București și EHL Advisory Services (Ecole Hôtélière de Lausanne), cu sprijinul Winsed.swiss Education Group, potr

„Fluctuația mare a personalului, lipsa competențelor specifice și formarea insuficientă a managerilor sunt principalele provocări cu care se confruntă angajatorii din industria ospitalității. Păstrarea și formarea unor angajați pe termen lung în acest sector este dificilă, ceea ce  este demotivant pentru angajați și crește costurile de recrutare și formare. De asemenea, există o cerere ridicată pentru competențe specifice în managementul ospitalității, cum ar fi gestionarea operațiunilor, relațiile cu clienții, marketingul și vânzările. Mulți candidați nu au aceste competențe avansate, ceea ce îngreunează procesul de recrutare”, a declarat prof. dr. Ray F. Iunius, CEO, Winsed.swiss Education Group, membru al Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R).

Formarea managerilor necesită timp și resurse financiare considerabile. Multe companii din ospitalitate nu au resursele necesare pentru a oferi programe de formare cuprinzătoare, ceea ce poate duce la performanțe manageriale sub așteptări. Cursurile programului postuniversitar „Strategic Hospitality Management”, ajuns la a patra serie, vor începe în toamna anului 2024. Acesta este un proiect comun al Academiei de Studii Economice din București (ASE) și EHL Advisory Services (EAS), realizat cu sprijinul Winsed.swiss Education Group (WEG).

„Pentru a susține capitalul uman, trebuie să investim în formarea și dezvoltarea profesională a angajaților noștri. Programele de formare și oportunitățile de avansare în carieră nu numai că îmbunătățesc abilitățile angajaților, ci și sporesc motivația și loialitatea acestora. De asemenea, trebuie să oferim condiții de muncă adecvate, salarii competitive și pachete de beneficii atractive”, a declarat Dr. Adriana Cioca, Președinte, Camera de Comerț Elveția-România.

Standardele înalte de calitate, atenția la detalii și orientarea către client sunt caracteristici esențiale ale modelului elvețian care au pus bazele excelenței în industria ospitalității. În România, unde potențialul turistic este uriaș, implementarea unor practici sustenabile după modelul elvețian poate aduce beneficii imense pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *