Cum va arăta mașina viitorului? „Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”

Bosch Microsoft inteligență artificială generativă mașină conducere automată Sursa foto: Bosch

În industria auto, software-ul devine din ce în ce mai mult punctul de plecare pentru proiectarea și dezvoltarea de noi modele de autovehicule, spun reprezentanții Bosch.

Un studiu recent McKinsey estimează că piața globală de software și electronice pentru autovehicule va ajunge la 462 de miliarde de dolari până în 2030. Din 2023, se va tripla ponderea de software din cadrul autovehiculelor.

„Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”, spune Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobilitate.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

De exemplu, există software-uri care avertizează șoferii cu privire la autovehiculele aflate pe partea greșită a drumului, protejează bunurile valoroase, controlează tehnologia clădirilor și a funcționat inclusiv în spațiul cosmic, pe ISS.

„Marșul triumfal al software-ului va revoluționa în mod fundamental industria auto”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch. „În viitor, autovehiculele vor fi integrate perfect în lumea digitală. Drept urmare, vor fi mai presus decât orice altceva – actualizabile”, a adăugat dr. Markus Heyn.

Apoi autovehiculele vor fi echipate cu funcții noi nu vizitând un service auto, ci printr-o actualizare confortabilă a software-ului „over the air”.

Mai există un software special care permite autovehiculelor să se oprească foarte lin, absolut fără niciun șoc, ca și cum la volan ar fi un șofer profesionist. De asemenea, poate fi redus și riscul de rău de mișcare în rândul pasagerilor.

Mobilitatea definită de software va merge, de asemenea, mână în mână cu o arhitectură a vehiculelor în schimbare: de la o arhitectură IT și electronică specifică domeniului către una centralizată și interdisciplinară, cu doar câteva calculatoare și senzori care sunt totuși foarte puternici.

În prezent, într-un singur autovehicul funcționează aproximativ o sută de unități de control de la diverși producători. Într-un autovehicul viitor, definit de software, funcțiile de control vor fi efectuate de mai puțin de o duzină de computere din cadrul acestuia.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: