Autostrada Pitești -Sibiu: Peste 1.000 de drumari lucrează pe lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești/ De ce nu ajută acest lot traficul greu

Autostrada A 1 Pitești Curtea de Argeș Lot 5 grinzi Bascov

Constructorul WeBuild continuă să aibă o mobilizare foarte bună pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, tronson cu o lungime de 30 de kilometri, ajuns la peste 68% execuție, pe care ministerul Transporturilor speră să-l deschidă, fie și parțial, până la finalul anului, înainte de termenul din contract. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a verificat șantierul și anunță o mobilizare cu peste 1.000 de drumari pe acest lot cu numeroase structuri, multe dintre ele cu o lungime de sute de metri.

Finalizarea completă a lotului în decembrie 2024/prima jumătate a anului 2025 nu va ajuta, însă, foarte mult transporturile de mărfuri pentru că DN 73 C este nemodernizat (Analiza Economedia aici). În mai, Autoritatea Rutieră Română abia a realizat auditul de siguranță rutieră, un pas important pentru aprobarea studiului de fezabilitate și realizarea Proiectului Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico-economici înainte de lansarea licitației pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor.

Proiectul „Modernizare DN 73 C Tigveni – Râmnicu Vâlcea, km. 55 – km. 68” va fi una dintre cele mai importante investiții pentru modernizarea unui Drum Național în 2024, asigurarea condițiilor de circulație în special pentru traficul comercial (camioane) fiind obligatorie la finalul anului 2026 când se estimează deschiderea lotului Curtea de Argeș – Tigveni, lotul PORR de aproape 10 km. cu tunelul Curtea de Argeș de 1,3 km. Practic, cel mai târziu în primăvara 2025 va fi deschis lotul WeBuild de 30 km. Pitești (Bascov) – Curtea de Argeș, iar în 2026 următorii 10 km până la Tigveni, tronsoane care vor reruta un procent semnificativ de trafic de pe ruta principală și foarte aglomerată DN 7 Pitești – Râmnicu Vâlcea. Dacă proiectul pentru modernizarea DN 73 C nu va fi sincronizat ca termene cu finalizarea lotului 4, atunci CNAIR riscă o nouă situație rușinoasă de a avea autostradă finalizată, dar fără prea mare utilitate pentru camioanele care circulă spre și dinspre Valea Oltului, de la Curtea de Argeș pe DN 7 C -Transfăgărășan fiind interzis traficul greu în cele 4-5 luni cu circulație permisă. (n.r circulația camioanelor este interzisă ziua pe lotul 2 al Autostrăzii A0 Nord ca urmare a restricției de pe DN 1 și a lipsei legăturii cu DN 2 – Afumați).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În martie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări că licitația pentru proiectare și execuție modernizare Tigveni – Râmnicu Vâlcea (lotul 6 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești) va fi lansată în această vară. „Modernizare DN 73 C Tigveni-Râmnicu Vâlcea, lot 2/Clar, în această vară, urmează să fie ținută licitația pentru proiectare și execuție, mergem pe FIDIC galben. La vară se termină documentația și se scoate la licitație”, spunea Sorin Grindeanu.

Modernizarea Drumului Naţional 73 C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea presupune, pe lângă refacerea structurii rutiere şi consolidări punctuale, lărgirea platformei drumului la 10 metri, din care 7 metri cele două benzi de circulaţie, iar restul de 3 metri benzi de încadrare şi acostament consolidat (legătura nu va fi la profil de drum rapid cu patru benzi şi separatoare de sens, CNAIR preferând soluţia modernizării unui drum deja existent). Lotul de 13 km presupune un mix între modernizarea actualului drum național pe anumite sectoare și realizarea de variante noi de traseu, care să amelioreze considerabil fluența și siguranța circulației, explica fostul ministru Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a lansat licitația.

Pe de altă parte, eventuala deschidere a lotului de la Pitești până la Curtea de Argeș sau parțială, până la Vâlcele (15 km), este la decizia WeBuild și ar putea fi influențată de răspunsul CNAIR în privința contractului pentru Pod Brăila și drumurile legătură, unde antreprenorul a cerut CNAIR 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie, în timp ce ministrul Sorin Grindeanu a spus că nu va fi de acord „cu acest tip de şantaj nejustificat”.

„𝗘𝘅𝗲𝗺𝗽𝗹𝘂 𝗯𝘂𝗻 𝗱𝗲 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟱 𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 #𝗔𝟭
Pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟱: 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 #𝗔𝟭, antreprenorul execută lucrări pe întregul amplasament al lotului, atât la corpul autostrăzii, cât și la toate structurile aferente, după cum urmează:
✅️ Continuă așternerea stratului de bază de asfalt AB31.5 (87%) și a stratului de legătură BAD 22.4 (18,5%);
✅️ Continuă lucrările de umpluturi din pământ, fiind realizați 3,9 milioane mc;
✅️ Continuă lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment;
✅️ Continuă execuția drenajului longitudinal;
✅️ Continuă execuția fundațiilor pentru stâlpii de iluminat;
✅️ Continuă lucrările de execuție a sistemului ITS;
✅️ Au început lucrările de betonare a rigolei mediane;
✅️ Au început lucrările de montare a stâlpilor necesari pentru panourile fonoabsorbante;
✅️ Continuă montarea tablierelor metalice aferente podului peste râul Argeș (km 92+814), pentru care au fost aprovizionate 4428 tone și s-au montat deja 3808 tone, dar și pentru podul peste râul Argeș de la km 103+666, pentru care au fost montate 1187 tone;
✅️ Se află în curs de finalizare montarea tablierului metalic aferent podului peste râul Argeș de la km 95+927, fiind montate 2628 tone din 2723 tone;
✅️ Au fost finalizate lucrările de montare a predalelor și de cimentare a plăcii suprabetonate aferente podului peste râul Argeș de la km 99+398;
✅️ Continuă lucrările aferente pasajului peste calea ferată de la km 104+484, fiind finalizată montarea liselor prefabricate, consolelor de susținere pentru stâlpii de iluminat și sfertul de con aferent culeei 2;
✅️ Pentru podul peste râul Valsan de la km 109+383 se află în curs de finalizare montarea grinzilor prefabricate, predalelor și plăcii suprabetonate și a început montarea liselor prefabricate;
✅️ A fost finalizată montarea liselor prefabricate aferente podului peste râul Argeș de la km 110+565;
✅️ Au fost finalizate lucrările de betonare a grinzii parapet și de montare a consolelor de susținere pentru stâlpii de iluminat pentru podul peste zona mlăștinoasă (km 111+780) și a început montarea stâlpilor pentru parapetele metalic;
✅️ Au început lucrările de betonare a grinzii parapet aferent viaductului pentru evitarea zonei de siguranță a căii ferate și zonei digului lacului Budeasa (km 115+240);
✅️ Continuă lucrările la spațiile pentru CIC, de servicii și parcare de scurtă durată.
Acest lot cuprinde și realizarea a 3 noduri rutiere principale, după cum urmează:
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀
✅️ continuă lucrările de terasamente, de realizare a stratului de formă și a stratului inferior de fundație din balast;
✅️ s-a finalizat execuția fundației și betonarea elevațiilor aferente podețului casetat (km 0+040, bretea 1)
✅️ s-a finalizat execuția fundațiilor aferente podului peste Valea Bușaga
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝗶𝗰𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶
✅️ Au început lucrările de așternere a asfaltului – stratul de legătură pe bretele de acces 1, 2, 3 și 4;
✅️ Au fost montate bordurile aferente podețelor casetate.
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝘀𝗰𝗼𝘃
✅️ La pasajul peste DN7 s-au finalizat lucrările de montare a predalelor și liselor prefabricate, de turnare a plăcii suprabetonate și execuția fundațiilor și elevațiilor și a început betonarea grinzii parapet;
✅️ Se execută lucrări de umpluturi din pământ, stratul de formă și stratul inferior de fundație din balast;
✅️ S-au finalizat lucrările de montare a liselor prefabricate și de betonare a grinzii parapet aferente podului peste canal de la km 121+560;
✅️ Au început lucrările de execuție a fundațiilor pentru zidul de sprijin aferent bretelelor 3 și 5.
⚠️ Antreprenorul a mobilizat pe întregul șantier aproximativ 1057 persoane și având în vedere buna mobilizare a constructorului, țintim să finalizăm acest lot de autostradă mai devreme față de termenul contractual, fiind posibilă chiar anul acesta”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ca la nebuni cu MT si CNAIR!
    “CNAIR preferând soluţia modernizării unui drum deja existent”
    Oricare ar fi solutia, daca ar fi, termenul nu va fi respectat!
    Asteptati finalizarea autostrazii Pitesti-Boița!
    Undeva prin 2030!🤔
    Pâna atunci se termina si ciotul de 10 km de la Holdea si de abia atunci va avea autostrada de la Constanta la Nadlag.😮
    Asta e doar ipotetic!
    Banii din PNRR si alte fonduri europene nu vor fi dupa 2026 in general!
    Incepând cu 2025, oricare guvern ar fi, trebuie sa lichideze cu beția electorala!
    Practic PNRR-ul ăsta trebuia sa fie un plan “Marshal” pentru România!
    La jumătatea programului e esuat!😪

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.