VIDEO Autostrada Moldovei (A7): UMB a ajuns la 37% execuție pe lotul 2 al secțiunii Buzău – Focșani / Termenul de finalizare este aprilie 2025, dar promisiunea de finalizare este pentru sfârșitul anului

A7 Buzau - Focsani Autostrada

UMB a ajuns la 37% execuție pe lotul 2 al secțiunii Buzău – Focșani de pe A7 Autostrada Moldovei, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzau. Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat are 31 kilometri, iar termenul contractual de finalizare este în aprilie 2025. Pe de altă parte, în martie, la verificările pe A7, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu au promis finalizarea întregii secțiuni Buzău – Focșani (82 km) înainte de termen, în decembrie 2024, deși constructorul a spus că „speră” finalizarea fără a garanta inaugurarea pentru sfârșitul anului.

„Imagini de pe autostrada A7, Buzău – Focșani – Tronsonul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km.)
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SC Intertranscom Impex SRL;
Durată contract: 26 de luni (execuție);
Valoare contract: 1,317,073,556 de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Național De Redresare Și Reziliență (PNRR);
Ordin de începere: 06.02.2023;
Stadiu actual: 37%;
Termen deschidere: 2025”, a transmis marți Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Pe lotul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, vor fi construite 12 poduri și pasaje, cel mai lung, de aproape 800 de metri fiind podul peste râul Râmnic și DN 22, a transmis CNAIR în ianuarie 2023, la semnarea contractului, pentru tronsonul 2, 12 poduri, dintre care Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 m.

În aprilie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu asigura din nou, pe baza promisiunilor constructorului român UMB, că toate cele patru loturi ale secțiunii Buzău – Focșani de pe Autostrada Moldovei (A7) vor fi deschise până la sfârșitul anului.

Secțiunea Buzău – Focșani are patru loturi cu o lungime totală de 82 de km, însă doar loturile 1 și 4 de la capete au termen de finalizare 2024, iar pentru loturile mai lungi, de mijloc (67 km) prima jumătate a anului 2025. La o vizită anterioară din luna martie pe A7, în județul Vrancea, patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, spunea că „speră” la finalizarea secțiunii Buzău – Focșani, după cum Economedia a explicat aici.

Totodată, pe A7, la verificarea din data de 29 aprilie, Ministru Grindeanu s-a referit la loturile Buzău – Râmnicu Sărat ca „extrem de avansate”, deși procentele de execuție erau atunci cuprinse între 30 și 33%.

„Cele două tronsoane de la Ploiești la Buzău se termină, primii 14 kilometri Mizil – Pietroasele vor fi în august. Aicea (n.r. Râmnicu Sărat, jud. Buzău) din cea am văzut acum, de la Buzău la Râmnicu Sărat, lucrările sunt extrem de avansate. Din discuțiile pe care le-am avut cu constructorul (n.r UMB), Buzău-Focșani, își menține evaluarea că la sfârșitul anului se va circula pe autostradă”, spune atunci Sorin Grindeanu.

Estimarea patronului UMB, Dorinel Umbrărescu, de la min. 5:

Pe loturile 3 și 4 ale secțiunii Buzău – Focșani, UMB a ajuns la 32% și 40% execuție, a anunțat marți, 21 mai, CNAIR, în cel mai recent raport de progres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Redactia, de ce sa faceti stiri din nimic? oamenii sunt si asa revoltati din cauza tuturor intarzierilor…

    • Un articol fara sens. Chiar in articol se specifica ca in 15 luni s-au executat 37% din lucrari dar sunt “Promisiuni” de finalizare a lotului pana la sfarsitul anului.

      • Unii nu au inteles un lucru important… Daca raportarea oficiala zice 37%…asta inseamna ca atat a fost facturat si platit. In realitate in acest moment e clar ca procentul e mai mare… Exista un delay destul de mare intre ce e oficial si ce in teren in momementul vorbirii. Deci haideti sa nu ne legam atat de tare strict doar de niste procente.

        • Tu si altii nu au inteles un lucru.
          Toate sunt promisiuni politice; il forteaza pe UMB sa termine ( si nu va termina) Buzau-Focsani, iar pretul platit este ca de la Focsani la nord situatia va fi catastrofala.

  2. Exista în raportarile CNAIR două rubrici separate: realizatul fizic și realizatul financiar.
    Prin urmare, ele nu sunt identice.
    37% este pe fizic.
    Problema e că în ultima lună (final de mai) s-au adăugat cam 5 procente față de 30 aprilie.
    Doar 5.
    Prin urmare în 7 luni viitoare ar fi necesare cam 9% pe luna.
    Nu că nu aș vrea, dar daca intr-o lună bună de lucru cum e luna mai făcu 5%, cum să ți dublezi practic ritmul in luni care prind ploile de toamnă și frigul de iarna?!?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.