Gigantul chinez de comerţ electronic Alibaba îşi intensifică expansiunea globală cu noi servicii menite să atragă întreprinderile mici din SUA şi Europa, relatează CNBC, citat de News.ro.
Alibaba.com – platforma business-to-business a companiei care vinde companiilor din afara Chinei –lansează ”Alibaba Guaranteed” pentru a oferi o mai mare siguranţă privind livrarea, plăţile şi soluţionarea disputelor.
Platforma face parte din afacerea internaţională în creştere rapidă a Alibaba, care vinde, de asemenea, direct consumatorilor din străinătate prin site-uri precum AliExpress.
În timp ce consumatorii din China s-au bucurat de mult de urmărirea livrărilor şi de politici favorabile de returnare, întreprinderile mici care cumpără de pe platformele de comerţ electronic transfrontalier nu au beneficiat, din cauza complexităţii mai mari a comerţului internaţional.
Noul serviciu Alibaba.com îşi propune să ofere cumpărătorilor date de livrare mai precise şi returnări locale gratuite, a spus compania într-un comunicat de presă.
”Credem că acest lucru este în concordanţă cu tendinţele globale actuale”, a declarat Kuo Zhang, preşedintele Alibaba.com, într-un interviu.
El a remarcat o tendinţă crescândă de fragmentare a lanţurilor de aprovizionare şi a spus că un număr tot mai mare de întreprinderi locale, fie în industria cosmetică, fie în industria auto, trebuie să cumpere la nivel global pentru a proteja marjele de profit.
Platforma online vinde în principal produse de la furnizori din China către întreprinderile mici din Europa, SUA şi alte părţi ale lumii.
Site-ul web Alibaba.com indică faptul că este posibil să cumpăraţi produse individuale sau în vrac, dar notează pe pagina sa de înregistrare a utilizatorilor că ”furnizorii preferă să facă afaceri cu companii”.
Zhang a susţinut că, în ultimii cinci ani, numărul cumpărătorilor de pe Alibaba.com s-a triplat cel puţin, valoarea brută a mărfurilor online fiind de aproximativ 50 de miliarde de dolari.
Zhang a spus că unele dintre cele mai populare produse vândute pe Alibaba.com includ maşini pentru imprimarea personalizată a tricourilor sau tăierea cu laser.
El a menţionat că de la sfârşitul pandemiei de Covid-19, un interes mai mare pentru diversificarea lanţului de aprovizionare a determinat cererea pentru astfel de maşini.
Creşterea industriei de vehicule cu energie nouă a generat şi cerere pentru piese auto noi, pe care Alibaba.com le vinde, a spus Zhang.
Produsele sportive au fost, de asemenea, populare printre clienţii din Europa, a spus el.
În noiembrie, Alibaba.com a investit în compania germană business-to-business Visable şi pe piaţa sa europeană Europapages.
Alibaba.com lucrează cu mulţi furnizori din UE care vând în bloc, a spus Zhang, adăugând că compania îşi propune să ajute regiunea să-şi accelereze digitalizarea utilizând mai multă tehnologie pentru afaceri.
Activitatea comercială în cadrul UE este mult mai mare decât comerţul blocului cu alte ţări, a subliniat el.
Alibaba.com va începe, de asemenea, să încorporeze instrumente de inteligenţă artificială în platformă în acest an, a spus Zhang. Acestea includ capacitatea comercianţilor de a folosi AI pentru a genera rapid descrieri de produse cu cuvinte cheie de căutare sau pentru a oferi asistenţă pentru clienţi în afara orelor de program, a spus el.