Lucrările pentru construirea pasajului suprateran de la Drajna peste Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa vor începe în octombrie, a anunţat astăzi, pe şantierul Podului suspendat de la Brăila, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Contractul pentru proiectarea şi execuţia pasajului de la Drajna a fost semnat în februarie cu antreprenorul Arcada din Galaţi pentru 98 de milioane de lei, fonduri europene iar termenul de execuţie este de 18 luni. Traseul are o lungime de 3 kilometri din care pasajul denivelat 305 metri.
Bariera de la Drajna se pune de zeci de ori pe zi iar cozile care se formează pe DN 21 Slobozia – Călăraşi se întind pe mai mulţi kilometri. Este o rută foarte circulată mai ales în sezonul estival pentru că asigură legătura judeţelor din Moldova cu Autostrada Soarelui. Constructorul are experienţă în lucrări feroviare pe care le-a realizat la termen deci cozile de la Drajna ar trebui să fie istorie într-un an şi jumătate, a explicat Drulă :
,,Se închide des bariera, este cea mai circulată magistrală. Este finalizată proiectarea, săptămâna viitoare va fi aprobat proiectul tehnic, sper ca săptămâna viitoare să fie aprobat în şedinţa de Guvern şi proiectul pentru exproprieri. Este un drum nou pe la Drajna paralel cu Drumul Naţional existent. Lucrările încep în octombrie, constructorul este din Galaţi şi a mai realizat lucrări pentru Ministerul Transporturilor, la termen aşa că lucrările încep efectiv în octombrie. “ a anunţat astăzi, ministrul Drulă.
VIDEO : Cozile de la Drajna :
Pentru acest pasaj cu o lungime de 305 metri, Ministerul Transporturilor a prezentat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică naţională ,,Pasaj denivelat superior pe DN 21 la km. 105” şi exproprieri suplimentare pentru încă 38 de imobile. Pasajul va fluidiza circulaţia şi va reduce costurile, explică ministerul de resort în Nota de Fundamentare : ,, Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:
- creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;
- încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);
-sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;
- intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța.” notează Ministerul Transporturilor.
Constructorul ARCADA este un antreprenor specializat în lucrări de artă, a realizat linia de Tren Gara de Nord- Aeroport Otopeni şi a refăcut sistemul de poduri feroviare de la Feteşti- Cernavodă.