Linia de tren București-Giurgiu : CFR Infrastructură a lansat licitația pentru modernizare și electrificare. Contract de aproape 500 de milioane Euro

Linia București-Giurgiu / Sursa foto: România feroviară Linia București-Giurgiu / Sursa foto: România feroviară

Ministerul Transporturilor, prin Compania CFR infrastructură a lansat licitația pentru modernizare și electrificare pe linia de tren București Nord-Progresu-Giurgiu, o licitație cu o valoare cuprinsă între 2,2 și 2,7 miliarde Euro (cu tot cu rezerve implementare). Comisia Europeană finanțează investiția prin Programul CEF, după cum Economedia a explicat aici. Contractul are o durată de 36 luni (6 luni Proiect Tehnic și 30 de luni Execuție), potrivit datelor pe care le-a studiat Economedia. CFR a prevăzut expres în caietul de sarcini obligația antreprenorului de a lucra non stop pe șantier pentru a putea finaliza lucrarea în termenul de doi ani și jumătate. Pentru a permite și trenurilor de marfă să circule pe linia directă, CFR Infrastructură a prevăzut un viaduct cu o lungime de 323 metri la Daia, jud. Giurgiu, în zona cu teren instabil.

Este a doua etapă a proiectului pentru prima linie de tren din România (linia Filaret-Giurgiu deschisă în 1869), prima fiind refacerea podului peste Argeș de la Grădiștea și a liniei Vidra-Comana pe 12 km., urmând ca de la 1 iunie trenurile să circule din nou pe traseul direct, după o întrerupere de 19 ani.

,,Linia de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră este parte a rețelelor TEN-T și a fost identificată și definită ca linie de cale ferată convențională care trebuie modernizată. Linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord este prima linie înființată în România și este, parte componentă a rețelelor AGC, AGTC și T.E.R. Linia CF București Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă, în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria. Traseul de cale ferată care face obiectul acestui caiet de sarcini se desfășoară între stațiile București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră și este compus din următoarele linii de cale ferată: 103, 106.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Linia 103 (București Progresu km 5+421- Stația Giurgiu Oraș km 67+332), linie la care se fac lucrări de modernizare (exceptând 12,02 km interval Vidra- Comana (Lotul 1) aflat în execuție în prezent) și electrificare;

Linia 106. (Ax stație Giurgiu Nord km 64+044 – Ax Pod Russe km 69+700), ), linie la care se fac lucrări de modernizare și electrificare. Pe sectorul CF Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră vor fi prevăzute lucrări de reabilitare, electrificare, inclusiv ERTMS Nivel 2 cu analizarea și integrarea acestora în CNMT București. Obiectivele principale ale investiției, obiective ce definesc atât necesitatea cât și oportunitatea investiției, sunt:

-reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;

-îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;

-îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului.

-atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta c.f. București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.

Lucrările principale, conform Caietului de Sarcini :

Viaduct de 323 de metri la Daia :

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) au semnat în octombrie 2023, acordurile de finanțare, în valoare totală de 672.798.595,3 EURO, pentru etapa a II-a a proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul București Nord – Giurgiu Nord Frontieră, în Portul Constanța și pentru primul proiect de electrificare și modernizare a infrastructurii feroviare prin punctul de frontieră de la VICȘANI, granița cu Ucraina, implementat în colaborare cu S.A. Căile Ferate Ucrainene.

Cele trei proiecte, cu finanțare din fonduri nerambursabile CEF – Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeană, au un rol esențial în dezvoltarea rețelei de căi ferate din sudul și nordul țării, la granița cu Ucraina, și vor contribui în mod direct la creșterea capacității de exploatare și de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători și de mărfuri.

– 672.798.595,3 EURO pentru PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a), BUCUREȘTI NORD – GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a) și electrificarea liniei de cale ferată DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI, inclusiv modernizarea podului CF peste râul Suceava, în stația DORNEȘTI.

– 125.605.647,47 EURO, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a)

▻ modernizarea linie CF VALU LUI TRAIAN – PALAS

▻ dublarea liniei de acces între ECLUZĂ AGIGEA – FERRI BOAT (etapa a II-a)

498.422.855,83 EURO, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea liniei CF BUCUREȘTI NORD – GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a)

▻ reabilitarea liniei CF PROGRESU – JILAVA – VIDRA

▻ reabilitarea liniei CF COMANA – GIURGIU NORD – GIURGIU FRONTIERĂ

▻ electrificarea întregului tronson BUCUREȘTI PROGRESU – Jilava – Vidra – Comana – Giurgiu Nord – GIURGIU FRONTIERĂ

▻ dublarea liniei CF între DAIA – FRĂȚEȘTI (4,2 km)

– 48.761.092 EURO, valoarea totală eligibilă pentru îmbunătățirea trecerii feroviare a frontierei la VICȘANI (RO)

▻ electrificarea liniei CF DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI, inclusiv lucrări conexe

▻ modernizarea PODULUI CF peste râul SUCEAVA, în stația CF DORNEȘTI, pe linia spre PUTNA

Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsă între 34 de luni – 56 de luni”, a transmis CFR Infrastructură.

Ofertele pot fi depuse până la 1 iulie, iar prețul ofertei reprezintă 40 % din punctaj.

Pe 17 iunie se deschid ofertele la contractul pentru dublare/electrificare linia Constanța-Mangalia (detalii aici), iar CFR Infrastructură urmează să lanseze o a treia licitație pentru electrificare Vicșani-Frontieră Ucraina, pe Magistrala 500.

Sursa Foto : Linia București Giurgiu/România Feroviară

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Incompetenti! A stat aproape 20 ani nefolosita… nu puteau sa o modernizeze pana acum?!

  2. Din poza rezulta o executie proasta, sinele alea nu urmeza un plan drept.
    Coboara dupa care incep sa urce.
    Genial proiectare si executie de exceptie.
    Intentiile de mai sus o sa rezolve probabil problema fara sa mai fie cineva tras la raspundere…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.