Grupul auto german Schaeffler, cu fabrici în România, a încheiat primul trimestru cu profit net de 231 milioane de euro

Schaeffler

Grupul auto german Schaeffler, care are mai multe fabrici de componente auto și în România, a încheiat primul trimestru al anului cu venituri de 4,1 miliarde de euro în monedă constantă, aproximativ egale cu cele din anul precedent, și un profit net atribuit acționarilor societății-mamă de 231 de milioane de euro, în creștere cu 79,7% de la 128 de milioane de euro în anul precedent.

La nivel de Grup, veniturile din regiunea Europa au scăzut cu 0,4% la moneda constantă. Regiunea America a înregistrat o creștere a veniturilor în monedă constantă de 4.2%, în timp ce veniturile în regiunile China și Asia/Pacific au fost cu 3,6% și 0,5% mai mici decât în anul precedent, în monedă constantă.

În primele trei luni, Grupul Schaeffler a generat o marjă EBIT înainte de elementele speciale de 322 de milioane de euro (anul precedent: 335 de milioane de euro), ceea ce reprezintă o marjă EBIT înainte de elementele speciale de 7,9% (anul precedent: 8,1%). Ușoara scădere a marjei EBIT înainte de elementele speciale în primul trimestru al anului 2024 s-a datorat parțial impactului contabilizării pentru prima dată a investiției de 38,9% în Vitesco Technologies Group Aktiengesellschaft („Vitesco”) prin metoda punerii în echivalență. Câștigurile pentru perioada de raportare au fost influențate în mod favorabil de elemente speciale de 93 de milioane de euro net, care se referă în principal la o modificare a estimărilor contabile privind evaluarea stocurilor la nivel de grup. Incluzând elementele speciale, marja EBIT s-a ridicat la 415 milioane de euro (anul precedent: 244 milioane de euro), ceea ce reprezintă o creștere de 70,3% față de anul precedent. Rezultatul net atribuit acționarilor societății-mamă, care a totalizat 231 de milioane de euro pentru primul trimestru al anului 2024, s-a îmbunătățit considerabil, crescând cu 79,7% (anul precedent: 128 de milioane de euro)

Klaus Rosenfeld, CEO Schaeffler AG, declară: „Grupul Schaeffler a început bine anul 2024, în ciuda mediului dificil. Poziționarea noastră amplă rămâne o garanție a succesului. Câștigurile diviziilor Automotive Technologies și Vehicle Lifetime Solutions au compensat cu succes declinul legat de piață în domeniul industrial. Confirmăm neschimbată prognoza noastră pentru întregul an.”

Profitul net atribuit acționarilor societății-mamă a crescut cu 79,7%, ajungând la 231 milioane de euro în primul trimestru din 2024 (anul precedent: 128 milioane de euro). Profitul net înainte de elementele speciale s-a ridicat la 155 milioane de euro (anul precedent: 195 milioane de euro). Profitul pe acțiune ordinară fără drept de vot a fost de 0,35 euro (anul precedent: 0,19 euro), ceea ce reprezintă o creștere de 84,2%.

La 31 martie 2024, datoria financiară netă se ridica la 4,613 milioane de euro (31 decembrie 2023: 3,189 milioane de euro). Această schimbare se datorează în principal finanțării cu succes a achiziției acțiunilor Vitesco în primul trimestru al anului 2024. La 2,1, raportul dintre datoria financiară netă și marja EBITDA înainte de elementele speciale la 31 martie 2024 a crescut față de 31 decembrie 2023 (1.5). Raportul dintre datoria financiară netă și capitalul propriu (grad de îndatorare) a crescut la 109.9% (31 decembrie 2023: 81.5). La 31 martie 2024, Grupul Schaeffler avea o forță de muncă de 83,793 de angajați la nivel mondial.

Claus Bauer, CFO Schaeffler AG: „Într-un mediu constant provocator, Schaeffler și-a demonstrat încă o dată profitabilitatea solidă în primul trimestru. De asemenea, am reușit să finanțăm prompt achiziția acțiunilor Vitesco pe termen lung și în condiții atractive. Contribuim cu această putere financiară la noua companie.”

Grupul Schaeffler continuă să anticipeze o creștere considerabilă a veniturilor la o monedă constantă în 2024. În același timp, compania se așteaptă să genereze o marjă EBIT înainte de elementele speciale de 6 până la 9 procente în 2024 și continuă să anticipeze un flux de numerar liber înainte de intrările și ieșirile de numerar pentru activitățile de integrare și achiziții de 300 până la 400 de milioane de euro.

Grupul Schaeffler a generat vânzări de 16,3 miliarde de euro în 2023, având aproximativ 83.400 de angajați.

Schaeffler deține locații de producție și în România. Din 2002 compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale, cu aproximativ 5.000 de angajați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *