Podul de la Feteşti pe A2 – Autostrada Soarelui va beneficia de reparaţii capitale, câştigătorul licitaţiei fiind o companie românească, respectiv acelaşi antreprenor care lucrează deja la Podul Cernavodă. Șoferii vor fi afectați de restricții de circulație pe parcursul acestor lucrări.
Compania românească Maristar a fost selectată pentru a executa reabilitarea podului peste Braţul Borcea, pe A2, la kilometrul 149, termenul de execuţie fiind de 24 de luni, identic cu cel de la Podul Cernavodă. Podul de la Feteşti-Borcea are o lungime de 970 de metri şi nu a mai avut lucrări majore de reparaţii. Cele două poduri au fost deschise circulaţiei în 1987 şi au probleme majore la partea carosabilă mai ales la rosturile de dilataţie.
„Podul peste Bratul Borcea se încadrează în clasa stării tehnice III. În cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrări de reparații complexe care vor permite aducerea podului la o stare tehnică în conformitate cu cerințele de calitate prevăzute în legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare și protecția mediului”, notează CNAIR, într-un comunicat de presă.
Valoarea estimată la lansarea licitaţiei a fost de 97 de milioane de lei, iar oferta declarată câştigătoare de 67 de milioane, contractul urmând să fie semnat dacă în termenul legal de 10 zile nu se depun contestaţii.
Cum se lucrează şi ce restricţii se aplică pe A2 – Autostrada Soarelui
Lucrările la Podul Cernavodă au început luna aceasta, iar circulaţia este închisă pe aproximativ 4 kilometri pe Calea 2 Constanţa – Bucureşti cu deviere pe Calea 1 spre litoral cu o singură bandă pentru fiecare direcţie. Poliţia a autorizat aceste restricţii până la 27 mai, urmând ca în sezonul estival să se circule pe ambele căi cu reluarea lucrărilor de la mijlocul lunii septembrie.
Şi pentru podul de la Feteşti – Borcea termenul de execuţie este tot de 24 de luni. Lucrările pot începe în această primăvară dacă nu se depun contestaţii, iar sistematizarea rutieră în timpul şantierului va fi, cel mai probabil, similară celei de la Podul Cernavodă, cu închiderea unei căi şi devierea circulaţiei pe sensul opus.