Profitul operaţional al Volkswagen a scăzut cu 20% în primul trimestru, pe fondul cererii slabe pentru mărcile premium 

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Producătorul german de automobile Volkswagen a declarat marţi că profitul său operaţional a scăzut cu 20% în primul trimestru, deoarece cererea mai slabă pentru mărcile sale premium a determinat un declin al vânzărilor, transmite CNBC, citat de Agerpres.

Profitul operaţional a fost de 4,6 miliarde de euro în primele trei luni ale anului 2024, a spus compania.

În aceeaşi perioadă din 2023, profitul operaţional a fost de 5,7 miliarde de euro.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Volkswagen a menţionat vânzări mai mici şi costuri fixe mai mari, precum şi ”o combinaţie nefavorabilă de ţară, mărci şi modele”, ca factori cheie în scăderea profitului.

Vânzările de vehicule au coborât cu 2% în primul trimestru, totalizând 2,1 milioane de unităţi, a spus compania.

„Aşa cum era de aşteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent al anului”, a declarat directorul financiar şi directorul operaţiunilor Volkswagen Group, Arno Antlitz, într-un comunicat.

Brandul de lux al producătorului de automobile, Porsche, a înregistrat un profit operaţional scăzut la 1,2 miliarde de euro, faţă de 1,7 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2023.

Porsche a vândut 71.000 de vehicule la nivel global în primul trimestru, o scădere de 16% faţă de cele 85.000 de vehicule vândute în acelaşi trimestru al anului trecut.

Volumele mai mici au fost legate de dezvoltarea produselor, precum şi de întârzieri legate de vamă, a spus Volkswagen.

Volkswagen încă se aşteaptă să-şi atingă obiectivele financiare pentru 2024, inclusiv o creştere cu 5% a veniturilor din vânzări şi o marjă operaţională pe tot anul cuprinsă între 7% şi 7,5%.

„Ne aşteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului de la lansarea a peste 30 de modele noi la toate mărcile. În acelaşi timp, efectele programelor noastre de eficienţă se vor desfăşura treptat pe măsură ce va progresa”, a spus Antlitz.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: